مدیران برای خدمت به مردم مسئولانه عمل کنند/ فضای مجازی مایه ناامیدی جامعه است


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811198

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه همه باید با دشمنی ها مخالفت کنیم، گفت: در عین حال مدیران باید برای خدمت به مردم مسئولانه عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرا ، آیت الله محمدرضا ناصری امروز در خطبه های نماز یزد با توصیه به دعای تقوا و دوری از مقصر با اشاره به حدیث انزوله عززل مجری ما از ارتعاش ارتعاش ویرتی واتور امام باگر(ع) ع) فرمود: تقوا، اطاعت خدا و دوری از مخالفت با خداست.

وی گفت: اطاعت خداوند همه نعمت های انسان را به همراه دارد و مخالفت خداوند همه بلاها و بلاهای انسان را به همراه خواهد داشت و اگر انسان به دنبال سعادت دنیا و آخرت و موفقیت در عرصه های مختلف است باید اطاعت کند. خالق و پروردگار تو، و این رسم دنیاست.

ناصری افزود: نفس و همه اعمال ما در دست خالق است پس باید از او اطاعت کنیم و بدانیم در این صورت هر چه بخواهیم به دست می آوریم.


* تقوا کلید و راه هر پیشرفتی است

وی تقوا را رمز همه پیروزی ها و راه همه پیشرفت ها دانست و گفت: اگر خدای متعال را اطاعت کنیم، خداوند ما را یاری می کند و گرفتاری را برطرف می کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه انسان نزد خداوند متعال از مقام والایی برخوردار است، افزود: اگر انسان تقوا پیشه کند می تواند اعمال الهی را انجام دهد لذا تقوا و عدم مخالفت با خدا زمینه ساز رشد ماست.

وی بیان کرد: در حکمرانی و مسئولیت نیز همین گونه است و اگر به مردم ظلم نکنیم و به مردم خدمت نکنیم، یاری خداوند را در همه امور احساس خواهیم کرد، همچنان که انقلاب اسلامی ما با وجود همه دشمنی ها و تهدیدها، یاری خداوند خواهد بود.

ناصری از امام قاظم(ع) به عنوان الگوی تقوا و مقاومت یاد می کند و می گوید: ایشان در 35 سال حکومت خود، چهار حاکم ستمگر را از خود به جای گذاشت و در زمان هارون الرشید زندان های بسیاری را تجربه کرد. اما همواره سعی می کرد به شیعیان برنامه بدهد و مخفیانه یاران و شیعیان را رهبری می کرد و ایجاد کادر در میان شیعیان کار امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) بود.

وی ادامه داد: آنها افراد آموزش دیده خود را به کشورهای مختلف فرستادند و با همه اقدامات نظامی که وجود داشت موفق شدند مکتب تشیع را گسترش دهند.


* اگر مقاومت ائمه اطهار نبود امروز از مکتب تشیع چیزی باقی نمی ماند

ناصری گفت: امام خمینی (ره) پیرو امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) بود و در شرایط سخت دست از مبارزه بر نمی داشت و اگر استقامت امام کاظم (ع) نبود حتماً امروز نامی از اسلام باقی نمانده و امشب امام راحیل امروزی نیز همین راه را طی کردند.

امام جمعه یزد افزود: امیدواریم سیره و سیره امام قاظم(ع) بر ما و حکومت ما حاکم باشد و بتوانیم مکتب تشیع را در سختی حفظ و گسترش دهیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مواردی که ایشان بر آن تاکید دارند تداوم انقلاب است که باید با جدیت روی آن کار کنیم چرا که نقشه دشمنان این است. که اگر میدان ایمان در انسانها و حالات ظاهر شد، نگذارید این ادامه پیدا کند.

ناصری گفت: انقلاب ما نیز با این اتفاق روبرو شد و از همان ابتدا نمی خواستند با زندان و شکنجه و انواع مبارزات اجازه دهند انقلاب اسلامی در ایران شکل بگیرد اما وقتی ایستادگی امام و امام را دیدند. جنگجویان نتوانستند کاری انجام دهند.”


* آرزوی ائمه برای تشکیل حکومت شیعی با انقلاب اسلامی محقق شد

در خطیب جمعه یزد آمده است: امام مرتباً مراقبت می کنند که انقلاب و مبارزات آن از مسیر خود منحرف نشود تا بتوانیم از بندگی طاغوت به سوی بندگی خدا حرکت کنیم و بتوانیم ریشه استکبار و استعمار را قطع کنیم. از این سو محقق شد و امروز شاهد استقرار نظام اسلامی و مکتب تشیع در کشور هستیم و این مهم با انقلاب اسلامی محقق شد.

وی گفت: امروز ما وابسته به خدا هستیم نه آمریکا و شرق و غرب و نه حکومت خدا و نه حکومت آمریکا و انگلیس و دیگر بیگانگان را پذیرفته ایم و به سوی خدا و حرکت رو به جلو حرکت کرده ایم. در میدان.”

ناصری گفت: امروز در کشور ما به جای کانون های فساد و فحشا، مراسم معنوی مانند دعای عرفه و اعتکاف و غیره برپا شده است. و ما شاهد تحول بزرگی در کشور هستیم.”

وی گفت: صهیونیست ها بیشترین دشمنی را با اسلام و مسلمین دارند و پیشرفت ما را در عرصه های مختلف نمی بینند.


*دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است

ناصری یادآور شد: کشور ما امروز در عرصه صنعت، دفاع، علم، پزشکی و… از بسیاری از کشورها جلوتر است و این در مقایسه با سایر کشورها مشخص است و در این زمینه الگو و دشمن شده ایم. آنها با مشاهده این تحول به دنبال ایجاد یأس و مشکلات اقتصادی در کشور هستند و از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه استفاده می کنند.

وی تاکید کرد که باید با استناد به آیه ان الذوید قالاعود قامه شها شهاموة در این مسیر مقاومت کنیم.

ناصری افزود: بسیاری از رزمندگان و دانشمندان ما شکنجه های زیادی دیده اند اما ایستادند و گفتند ما حکومت خدا را می خواهیم.

وی افزود: خداوند متعال وعده داده است که اگر در راه خدا استقامت کنید، فرشتگان را به یاری شما می فرستیم، همانطور که در 40 سال گذشته شاهد بوده ایم.


* ملت ایران در راه احیای کلمه الله از طاغوت ها هراسی ندارد

امام جمعه یزد گفت: راه ما راه خدا و یاری دین خدا و احیای کلام خدا و ایجاد عدالت و ارزش ها، برادری و برادری و رفع ظلم و فساد است، پس ترسی نداریم. و ما از مظاهر قدرت سکولار و استبداد هراسی نداریم مردم به دروغ های فضای مجازی توجه نکنند و فریب دسیسه های دشمنان را نخورند.

وی ادامه داد: در عین حال کارکنان ما وظیفه دارند کار خود را به درستی انجام دهند و پاسخگوی خون شهدا و انقلاب باشند، خیانت و کم کاری نکنند و دست مردم را بگیرند و پیشرفت کنند. انقلاب، زیرا به ضرر انقلاب به خون هزاران شهید آسیب می رساند.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید