آلودگی هوا و ترافیک با تکیه بر دستاوردهای علمی و پژوهشی حل می شود/ شهروندان حق دارند سالم و شاد زندگی کنند

ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792639

وزیر کشور گفت: بسیاری از مشکلات تهران از جمله آلودگی هوا، فضای سبز و ترافیک با تکیه بر پیشرفت های علمی و تحقیقات کاربردی قابل حل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی در سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری حکمروایی شهری در شهرداری تهران با اشاره به اینکه تحول واقعی بدون پژوهش علمی و کارشناسی محقق نمی شود، اظهار داشت: تحقیق و توسعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حکمرانی شهری باید حائز اهمیت باشد. ویژگی های منطقه ای و محلی و روندهای منطقه ای کاربردی تر شود.

وی افزود: این موضوع به این معنا نیست که از دستاوردهای دیگران استفاده نکنیم بلکه باید با بومی سازی دستاوردها در توسعه فرمانداری روستایی گام های مثبتی به نفع شهروندان عزیز کشور برداشته شود.

واحدی با استقبال از عنوان جشنواره «تهران الگوی جهان اسلام» افزود: اینکه در این جشنواره به الگوسازی تهران در جهان اسلام اشاره می شود بسیار ارزشمند است و رسیدن به این هدف مستلزم تحول بزرگی در کشور است. دیدگاه مدیریتی.”

وزیر کشور با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان گفت: در شهرها باید نیازهای شهروندان تامین شود. شهرها باید هویت داشته باشند و مردم به راحتی هویت خود را در شهرها پیدا کنند. شهروندان حق دارند سالم و شاد زندگی کنند.”

وی افزود: مدیریت شهری باید به اقتصاد شهری، احیای فرهنگ ایرانی اسلامی و سلامت و عدالت شهری توجه کند.

واحدی مسائل شهری را یکی از موضوعاتی دانست که نیاز به تحقیق دارد و گفت: در عصر امروز مفهوم شهرسازی دائما در حال تحول است و مدام شاهد تولید مفاهیمی مانند شهر خلاق، هوشمند و کارآفرین هستیم.

وی افزود: شهری که برای آینده می سازیم حاصل نقشه ها و طراحی های امروز ماست بنابراین باید به دنبال طراحی شهری پر از ویژگی های مطلوب باشیم.

وزیر کشور در پایان بر اهمیت پژوهش در حکمرانی شهری تاکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات شهر تهران از جمله آلودگی هوا، فضای سبز و ترافیک را می توان با تکیه بر پیشرفت های علمی و تحقیقات کاربردی حل کرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید