دستاوردهای علمی و پژوهشی از جمله در زمینه هوا

ساعت: 23:43
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796696

سخنگوی وزارت امور خارجه پیشرفت های علمی و پژوهشی از جمله در فضا را حق مسلم مردم ایران دانست و گفت: هیچ قطعنامه ای ایران را از مشارکت در برنامه تحقیقات فضایی و آزمایش های مرتبط منع نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به فضای اخیر ایجاد شده از سوی برخی مقامات آمریکایی و اروپایی بر سر پرتاب آزمایشی سیمرغ، گفت: این امر مانع پیشرفت در این زمینه نخواهد شد.

سعید حاطب زاده افزود: هیچ مصوبه جمهوری اسلامی ایران برنامه تحقیقات فضایی و آزمایش های مربوط به آن از جمله در زمینه ماهواره های ماهواره ای را منع نمی کند، بنابراین استناد به قطعنامه 2231 مغالطه ای بی مورد و اساساً نادرست است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همانطور که قبلاً گفته شد، جمهوری اسلامی ایران حق استفاده از فناوری‌های صلح‌آمیز را در توسعه تحقیقات خود مطابق با استانداردهای بین‌المللی دارد و منتظر نظر برخی کشورها در این زمینه نخواهد بود که به دنبال تحمیل هستند. رای آنها.”

حاتب زاده گفت: دولت و ملت ایران قدردان نوآوری ها و فناوری های علمی بومی فرزندان، دانشمندان و نخبگان فضایی خود هستند که در دوران تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه به دست آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید