آماده سازی 17 پایگاه امداد و نجات هلال احمر کرمانشاه در طرح زمستانه


ساعت: 19:48
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911207

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرد؛

محمد باقر محمدی گفت: 17 پایگاه ثابت و سیار در استان کرمانشاه آماده ارائه خدمات در فصل زمستان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدبکر محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: 16 پایگاه ثابت و سیار و همچنین یک پایگاه هوایی در استان کرمانشاه برای طرح زمستانی آماده است که در صورت نیاز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه طرح زمستانی جمعیت هلال احمر از اواخر آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز می شود، افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر استان در آمادگی کامل برای انجام عملیات هستند. برای کمک به هموطنان

مدیر عامل هلال احمر استان کرمانشاه در مجموع 80 نفر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای حضور داشتند و خاطرنشان کرد: تیم های واکنش سریع هلال احمر نیز در صورت نیاز برای کمک رسانی حضور دارند.

وی همچنین از آمادگی تعدادی از پایگاه های هوایی برای مواقع اضطراری خبر داد و گفت: این بالگردها به گونه ای عمل می کنند که در مواقع اضطراری به ویژه در مناطق صعب العبور در کمترین زمان ممکن به محل می رسند.

محمدی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان ها دارای نگهبان شبانه هستند، افزود: شهروندان در مواقع اضطراری می توانند با شماره تلفن 112 درخواست کمک یا دریافت خدمات تخصصی از جمعیت هلال احمر کنند.

وی همچنین از آمادگی سگ های ردیاب نیز گفت و تصریح کرد: این سگ ها برای روزهای بحرانی آماده هستند و به گونه ای آموزش می بینند که از قابلیت های آنها برای زنده ماندن در حادثه استفاده شود.

این مسئول تصریح کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد غیرانتفاعی است و در دل خود مردم جای دارد، نیروها در مواقع حوادث و بحران به عنوان نیرویی برای حمایت از نیروها برای کمک به جمع آوری کمک ها و هر آنچه که نیاز است. برای کمک به مردم به خصوص در بحث اینها حوادث و بلایا هستند، اقدام می کنند و کمک های روانی پس از حادثه نیز توسط این گروه ها انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید