مشارکت 15 پایگاه هلال احمر یزد در طرح امداد و نجات زمستانه

وی با بیان اینکه طرح زمستانی امسال از سوم آذرماه آغاز شد، گفت: این طرح برای ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقای توان عملیاتی دستگاه های خدمات رسان و مسئول در محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان یزد اجرا می شود.

حرازی زاده تصریح کرد: اجرای این طرح موجب تسریع امدادرسانی در حوادث و سوانح رخ داده در فصل زمستان و ارائه خدمات مناسب و سریعتر به مردم حادثه دیده می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: جمعیت هلال احمر استان یزد نیز با 12 پایگاه دائمی امداد و نجات، 3 پست موقت و 1 ایستگاه امداد و نجات کوهستان مانند گذشته در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان آماده خدمت رسانی به هموطنان خواهد بود. استان

خرازی زاده با بیان اینکه ناوگان امداد و نجات هلال احمر استان با بالگرد امداد و نجات مستقر در آشیانه هلال احمر استان برای امدادرسانی به مصدومان تجهیز و تقویت شده است، گفت: در طول اجرای این طرح 88 نفر از این بالگردها در سوله هلال احمر استان مستقر شده اند. عملیات روزانه، چه کارکنان و چه داوطلبان، برنامه ریزی شده و در پایگاه های 24 ساعته و پست های موقت و امنیت شعبه مشارکت خواهند داشت.

وی بیان کرد: تعداد 13 دستگاه آمبولانس، 9 خودروی تخصصی امداد و نجات و 9 دستگاه خودروی کمکی و پشتیبانی در سطح استان خدمات رسانی به عوامل این جمعیت را در طرح زمستانی امداد و نجات هلال احمر استان یزد تکمیل می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام اینکه از ظرفیت تیم های واکنش سریع در طرح زمستانی هلال احمر استفاده می شود و تیم ANST (سگ جستجو و نجات) نیز در حالت آماده باش هستند، اظهار داشت: علاوه بر ارائه به کمک به خودروها و آسیب دیدگان در قالب این طرح خدمات دیگری از جمله توزیع بسته های غذایی، اسکان اضطراری و… برای مسافران نیز در نظر گرفته شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تمامی پایگاه های تمامی شعب هلال احمر استان آمادگی کامل برای اسکان اضطراری راهیان نور در محورهای مواصلاتی استان را دارند و شماره 112 نیز آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود. 24 ساعت در طول روز.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید