حضور نیروهای هلال احمر در پایگاه امداد جاده ای شهداد

ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789619

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت؛

رضا فلا با تاکید بر اینکه پایگاه امداد جاده ای شهداد – نبندان نیازمند حضور مستمر نیروی انتظامی است، گفت: همه دستگاه ها آمادگی حضور در این پایگاه را دارند اما به شرط رعایت امنیت به همه چیز از جمله فرهنگی اقتصادی و ….

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، چندی پیش سایت خبری راه آرمان با یکی از فعالان رسانه ای در خصوص بسته شدن پایگاه امداد جاده ای شهداد – نبندان به دلیل نگرانی وی گفت و گو کرد. خوشبختانه اخبار حاکی از آن است که این پایگاه جاده ای O دوباره شروع به کار خواهد کرد.

رضا فلا مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سال 1377 سیلابی در منطقه به ویژه جاده شهداد – نبندان رخ داد که جاده نبود و حدود 20 کیلومتر جاده دچار آبگرفتگی شد. ، مسیر، تیرهای برق و پایگاه نیز به زیر آب رفتند اما جمعیت هلال احمر آنجا را ترک نکردند و پایگاه خود را به منطقه شهداد منتقل کردند.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه هلال احمر پس از سیل سال 98 در شهداد راه اندازی شد، گفت: از سال 98 تاکنون حدود 61 حادثه تحت پوشش هلال احمر قرار گرفته که در این مدت 225 نفر مجروح و 140 نفر مجروح شده اند. در این مدت حادثه ای بیش از 5 ساعت رخ داد که با تلاش نیروهای هلال احمر نجات یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در واقع علت انتقال به پایگاه هلال احمر سیل و باتلاق در منطقه و بسته شدن کامل مسیر بوده است.

فلا افزود: با تشکیل دریاچه شهداد در طول مسیر پس از بارندگی ها، این منطقه به یک منطقه گردشگری ملی و بین المللی تبدیل شده، آمار تصادفات افزایش یافته است، بنابراین جمعیت هلال احمر رسیده و نیاز به راه اندازی مجدد پایگاه است. فوری بود. . «به استاندار پیشنهاد داد و از طرفی مصوبه شورای تامین را گرفت.

وی گفت: تصمیم شورای تامین بر این بود که این پایگاه راه اندازی شود، اکنون نزدیک به یک هفته است که این پایگاه راه اندازی مجدد شده است اما برای استقرار دائمی نیاز به حضور نیروی انتظامی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: این پایگاه با سایر پایگاه ها تفاوت زیادی دارد زیرا پایگاه های دیگر فقط پایگاه های پشتیبانی هلال احمر کنار جاده ای هستند اما این پایگاه مجتمع رفاهی، امدادی و درمانی است. این یک مجتمع خدماتی است که حالت اضطراری دارد. وزارتخانه های نیروی انتظامی، هواشناسی، مخابرات و نفت آنجا مستقر بودند اما بعد از سیل 98 همه آنجا را ترک کردند.

فلا گفت: بارها به لزوم راه اندازی مجدد این پایگاه اشاره کرده ایم و خوشبختانه به همراه استاندار از این پایگاه بازدید کردیم و انشالله با حضور نیروی انتظامی امنیت بیشتری هم برای کویر و هم برای نیروهای مستقر در این پایگاه تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر مستلزم حضور مستمر نیروی انتظامی است، گفت: همه دستگاه ها آمادگی خود را برای حضور در این پایگاه اعلام کرده اند اما من امنیت را به شرط پیوند امنیت با همه چیز اعم از فرهنگی، اقتصادی و … تامین کرده ام. است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید