پایگاه امداد جاده ای؛ تکلیف کارکنان دشت گردشگری/ کرمانی درباره تفکیک بخشی از کویر شهداد

ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782850

عباس تقی زاده، فعال رسانه ای گفت: می خواهیم برای شهروندان توضیح دهیم که علت جدا شدن این قسمت از کویر لوت که متعلق به شهداد بوده و چه روندی طی کرده است چرا که نه تنها از شهداد بلکه از ناحیه کرمان.» کوچکتر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; عباس تقی زاده از فعالان رسانه ای شهداد است. وی در صفحه توئیتر خود بارها در فضای مجازی علت جدا شدن بخشی از کویر لوت که از توابع شهداد بود را از مسئولان استان جویا شد. به گفته وی، نه تنها منطقه شهداد، بلکه از وسعت شهر کرمان نیز کاسته شده است.

راه آرمان در این رابطه با این فعال رسانه ای گفتگو می کند. وی ابتدا به جاده شهداد – نهبدان اشاره کرد و گفت: این جاده یک جاده ترانزیتی است که استان کرمان را به سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی متصل می کند و به وضوح مسیر زابل – کرمان و همچنین مسیر نبندان را 75 کیلومتر کوتاه کرده است. “خیلی کوتاه است.

تقی زاده ادامه داد: چندین خودرو و کامیون در این جاده تردد می کردند که 98 مورد سیلاب در فروردین ماه رخ داد و این مسیر مسدود شد و این مسیر ماه ها به دلیل خسارت سیل مسدود شد و به طور رسمی افتتاح نشد.

این فعال رسانه ای گفت: برای تردد در این جاده 293 کیلومتری دسترسی ایجاد شد اما این تردد توسط بزرگراه امکان پذیر نبود، البته خودروها در این مسیر تردد می کنند.

رها شدن جاده شهداد – نبندان پس از سیل 1377

وی گفت: 31 ماه از وقوع سیل می گذرد اما جاده شهداد – نبندان بازگشایی و تعمیر نشده است. بریدگی ها و سوراخ هایی ایجاد شده که البته باعث افزایش تصادفات از جمله واژگونی می شود.

تقی زاده تصریح کرد: باید توجه داشت که گردشگران زیادی به اینجا می آیند زیرا کویر لوت در تمام دنیا ثبت شده است به همین دلیل این مکان مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. از طرفی با تشکیل دریاچه شهداد تعداد زیادی مسافر و گردشگر به کویر می آیند تا این جاده اصلاح شود که البته اقداماتی نیز انجام شده است اما این امر جنبه عملی پیدا نکرده و به هر حال. مسیر امن نیست

پایگاه امداد جاده ای اجباری فراموش شده برای دشت گردشگری

این فعال رسانه ای در ادامه به پایگاه امداد جاده ای در 75 کیلومتری جاده شهداد – نبندان اشاره کرد و گفت: این پایگاه در ده روز فرمانداری دهمرده احداث شده و محل استقرار نیروی انتظامی، اورژانس و نیروهای ارتش سرخ هلال است.

این فعال رسانه ای گفت: اورژانس 115 چند سال پیش جابه جا شد و پلیس و هلال احمر به دلیل وقوع سیل پایگاه را ترک کردند.

وی تاکید کرد: قبول داریم که در صورت وقوع سیل امکان استقرار این نیروها در این مکان وجود نداشت اما حدود سه سال از این حادثه می گذرد اما این پایگاه همچنان متروکه است هرچند هلال احمر اعلام کرده است. که یک میلیارد تن از تأسیسات و تجهیزات آن تخریب یا به سرقت رفته است.

تقی زاده گفت: با بازدید از این پایگاه متوجه می شوید که بسیاری از تاسیسات این پایگاه تخریب شده و چه خسارت هایی وارد شده است در حالی که برای ساخت این پایگاه 75 کیلومتر برق و آب ایجاد شده و هزینه زیادی برای ساخت این پایگاه می شود. پایه.

این فعال رسانه ای با اشاره به موقعیت و اهمیت این پایگاه تصریح کرد: با توجه به اینکه این پایگاه در جاده است و از نظر ایمنی و امنیت مسافران و گردشگران ممکن است تصادفات زیادی رخ دهد، بنابراین این پایگاه نیاز است. رها کردن.

وی افزود: البته هلال احمر بارها اعلام کرده است که نیروهای خود را به شرط تامین امنیت این نقطه مستقر می کند، بنابراین برای فعال سازی این پایگاه باید پلیس و هلال احمر به صورت همزمان مستقر شوند. بنابراین تا جایی که اطلاع دارم شرط حضور هلال احمر استقرار دائمی نیروهای نظامی در پایگاه است.

تقی زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه از شهداد تا نبندان حدود 220 کیلومتر بین این دو نقطه سکونتگاهی وجود ندارد، لذا فعال سازی این پایگاه بسیار حیاتی و ضروری است.

مسئولان کرمانی باید در خصوص جدایی بخشی از کویر شهداد شفاف سازی کنند

این فعال رسانه ای در ادامه به خبر فرماندار بم در 12 آذرماه در شورای اداری شهرستان بم اشاره کرد و توضیح داد: جنگل نرماشیر و بخشی از کویر به بم اضافه شده به طوری که محدوده بم بیش از دو برابر شده است. اگرچه در برخی از حوزه های خبری بم 2 و نیم بار اعلام شد.

تقی زاده بیان کرد: اینکه بخشی از کویر به بم الحاق شد بر اساس طرح تقسیم کشوری در حوزه شهداد بود، بنابراین سوال من به عنوان یکی از اهالی شهداد این است که چرا آن قسمت از کویر لوت به بم اختصاص یافته است؟ چه منطقه ای تعیین شده است، هدف از این کار چه بوده است، اما متاسفانه پاسخ روشنی دریافت نکردیم و حتی برخی از مسئولان اعلام بی اطلاعی کردند و یا برخی این سوال را رد کردند در حالی که فرماندار بم اعلام کرده بود که قسمت مجاور لوت بیابان به ما اطلاع داده شده است. این در حالی است که چندی پیش فرماندار بم اعلام کرد که تصمیم دارند پروژه گردشگری بام لند را در این مقطع اجرایی کنند.

وی تاکید کرد: می خواهیم دلیل جدا شدن این قسمت از کویر لوت که متعلق به شهداد بوده برای شهروندان توضیح داده شود و اینکه چه روندی طی کرده است چرا که نه تنها شهداد بلکه منطقه کرمان نیز در این مقطع زمانی دارد. هیچ کس زندگی نمی کند، این مورد سوال است و ما در مواجهه با استدلال های منطقی آن را می پذیریم، اما متأسفانه تاکنون هیچ کس پاسخ روشنی نداده است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید