ساخت نمونه طرح های سایبان تاشو، دوچرخه برقی و بخاری دو منظوره توسط نخبگان کرمانی / پروژه فرآوری سیر در منطقه شهداد را کلید زدیم.


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817934

علیرضا مهدی آبادی تکابی گفت: تنها مشکلی که در اجرای طرح فرآوری سیر با آن مواجه هستیم، نبود نگهداری در یخچال است و با رفع این مانع شاهد فرآوری چندین تن سیر و صادرات آن به بازارهای خارجی خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا مهدی آبادی تکابی نخبه جوان کرمانی پروژه های متعددی در حوزه های مختلف صنعتی، مکاترونیک، کشاورزی، آب و برق در استان کرمان دارد.



علیرضا مهدی آبادی تکابی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: 20 سال سن دارم و لیسانس برق دانشگاه باهنر کرمان هستم که توانستم پروژه های نخبگانی خوبی را در قالب روش های پژوهشی ایجاد کنم.



بیش از 10 طرح از تمام ایده های تحقق یافته منجر به ساخت یک نمونه اولیه شد


این جوان نخبه کرمانی به تشریح پروژه های خود پرداخت و گفت: بیشتر فعالیت های ما در زمینه مکاترونیک است و بیش از 10 طرح از تمامی ایده ها در تحقیقات برای ساخت نمونه اولیه از جمله اتو استریل، سایبان تاشو و … اجرا شده است. آهن استریل شده؛ همچنین برای ضدعفونی و از بین بردن آفت آفلاتوکسین از پسته استفاده می شود و در عین حال با تغییر عملکرد می تواند به دستگاه بسته بندی مواد غذایی تبدیل شود.

طراحی نمونه اولیه طرح توربین آبی کامل شده است


وی ادامه داد: دستگاه ها را با کمترین هزینه و بیشترین راندمان در زمینه انرژی خورشیدی و آبی طراحی کردم که می توان به طراحی توربین آبی که به عنوان نمونه آزمایشی ساخته شده است، اشاره کرد.

این دانشجوی مهندسی برق تاکید کرد: ساخت نمونه اولیه بخاری گلخانه ای خورشیدی که یکی از کارهای موفق است به پایان رسیده است و این محصول به عنوان بخاری دو کاره شناخته می شود که می تواند با انرژی خورشیدی و روغن و گاز، خودت را بسوزان

علیرضا مهدی آبادی تکابی طرح توجیهی دکوراتیو برای دوچرخه های خورشیدی، مبلمان شهری و برقی را تشریح کرد و گفت: با حداقل تجهیزات و سرمایه لازم می توان کسب و کاری با حداقل 15 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیرمستقیم راه اندازی کرد. خوشبختانه این طرح به دلیل کمبود چنین اقلامی می تواند بیشتر بازار را به خود جذب کند.





طرح توجیهی سایبان تاشو در دست بررسی است



وی در خصوص وضعیت طرح توجیهی کانکس تاشو در دست بررسی گفت: نمونه اولیه کانکس خودرو به صورت مکانیکی و مکانیکی ساخته شده و برای سهولت استفاده از آن به گونه ای طراحی شده است که به راحتی باز و بسته شود و به راحتی قابل حمل باشد.


نخبه جوان کرمانی به دیگر پروژه پیشنهادی خود که شامل ساخت خودروهای خورشیدی است اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود هزینه های ساخت، این پروژه از تولید نمونه نیمه تمام باقی ماند.


وی مدعی است: طرح های مختلفی در زمینه دستگاه های صنعتی، مکاترونیک و همچنین در زمینه کشاورزی، آب، برق و … وجود دارد که به دلیل هزینه های زیاد و نبود حامیان مالی نتوانستم شروع به ساخت و ساز کنم. نمونه اولیه است و به مرحله ارائه نزدیک می شود.


برای هر سوالی که ذهن را به خود مشغول می کرد چندین طرح توضیحی نوشتیم



علیرضا مهدی آبادی تکابی اذعان داشت: برای طرح سوال همیشه مشکل داشتیم اما راه حلی پیدا نکردیم و دو سه طرح توجیهی نوشتیم و به طور کامل ارائه کردیم.


وی همچنین تاکید کرد که برای اینکه ارائه ما مثمر ثمر باشد، با ارائه طرح و ارائه پیشنهاد با توجیه مسئولان، کار خود را با نهادهای دولتی بیشتر توسعه دادیم.


تکابی ادامه داد: ما آمادگی همکاری با همه نهادها و سازمان ها اعم از نظامی، دولتی و به طور کلی نهادهای وابسته به مردم را داریم و همه تلاش می کنیم طرحی را که مورد نیاز مردم است و به یک نهی اختصاص داده شده است، اجرا کنیم. یک ارگان یا نهاد است.


وی همچنین اذعان داشت: طرح نمای تزئینی نمای خورشیدی، سایبان تاشو و دوچرخه برقی در حال اجراست و با حمایت سرمایه گذاران می توانیم ظرف 6 ماه تا یک سال آینده آنها را به تولید انبوه برسانیم.





نمونه های اولیه ای که چنین نمونه ای ندارند عوامل جذب محصول در حوزه های اقتصادی هستند




تکابی افزود: مهم ترین دلیل کارآمدی و ثروتمندی یک محصول، نبود چنین طرح هایی در بازارهای داخلی و خارجی است که منجر به نفوذ سریعتر بازار و در نهایت ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در جامعه می شود.




علیرضا مهدی آبادی در رابطه با طرح های اقتصادی و اشتغالزایی با سرمایه کم گفت: طرح های ارسالی و ارزیابی شده را رصد می کنیم تا بتوانیم در زمینه فرآوری سیر (شامل پودر سیر، ریشه سیر، برگ سیر و …) اشتغال ایجاد کنیم. ) در منطقه شهداد «حداکثر ایجاد کنید.



نبود یخچال، پروژه فرآوری سیر را کند می کند


وی در تشریح طرح فرآوری سیر شهداد گفت: این منطقه مستعد انواع مشاغل ارزان و تنها از فرآوری محصولات کشاورزی است. پیگیر این طرح جهادی هستیم و هم اکنون این طرح به دبیرخانه سازمان بسیج علمی ارسال شده و داور برای بررسی بیشتر به دفتر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شده است.




تکابی در پایان خاطرنشان کرد: تنها مشکلی که در اجرای طرح فرآوری سیر با آن مواجه هستیم نبود انبار یخچالی است که با رفع این مانع شاهد فرآوری چندین تن سیر و صادرات آن به بازارهای خارجی خواهیم بود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید