آمادگی ذهنی برای تکرار مدال طلای قهرمانی آسیا داشتم/ شبانه روز با ما مثل پدر بساز


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838806

شروع من در تیم ملی در رده بزرگسالان بود

قهرمان وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی آسیا گفت: از نظر روحی برای تکرار طلای کشتی قهرمانی آسیا آماده بودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر علیزاده قهرمان وزن 87 کیلوگرم آسیا درباره شروع مبارزه خود گفت: از 12 تا 13 سال پیش مبارزه را شروع کردم، متولد چمستان هستم اما در آمل مبارزه را زیر نظر جعفر عربزاد شروع کردم و سپس در جوانی و به عنوان یک … در بزرگسالی، کار من زیر نظر عادل بالتبار و بختیار نیا ادامه یافت.

وی با تاکید بر اینکه قبل از بزرگسالان در هیچ رده سنی ملی پوش نشده بود، گفت: شروع من در تیم ملی در رده سنی بود و در هیچ رده سنی دیده نشدم. در لیگ برتر سال 1378 که با مربیگری مجید رمضانی با تیم دانشگاه آزاد بازی می کردم، سرمربی تیم ملی من را دید و این اولین بار بود که در کشتی 87 شرکت کردم. من خوب جنگیدم و چند قهرمان بزرگ را شکست دادم و آنها را به اردو دعوت کردم. در این دو سال در اردوها بودم و در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک شرکت کردم.

علیزاده که به تازگی مدال طلای آسیا را کسب کرده است، در این خصوص تاکید کرد: پس از کسب اولین جام تختی، سه مرحله اردو را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا پشت سر گذاشتیم. من 3 راند در مغولستان جنگیدم. بازی دوم مقابل قزاقستان سخت بود. با توجه به اینکه سال گذشته طلای آسیا را گرفتم، از نظر روحی آماده بودم تا طلا را تکرار کنم. حریفانم روی کشتی من کار کردند و همین نفرات در مسابقات قهرمانی آسیا سال گذشته شرکت کردند. قبل از مسابقه روی مبارزه ام با محمد بنا کار کردم و تکنیک هایی را به کارم اضافه کردم. علاوه بر تمرین با ورزشکاران تا وزن 87 کیلوگرم، با کشتی گیران بالا و پایین خودمان هادی سروی، مهدی بالی و مهدی فلاح تا 97 کیلوگرم و پشتام و گرمسیری تا 82 کیلوگرم نیز تمرین می کنیم.

دارنده دو مدال طلای قهرمانی آسیا با اشاره به حریفان خود در اردوی تیم ملی گفت: در کنار من حسین نوری و رامین طاهری که وزن 87 کیلوگرم با تجربه هستند و با آنها تجربه کسب کرده اند در یک اردوی با بادکان و شریفی ادامه داد: همه تلاش می کنیم تا به نایب قهرمانی تیم ملی برسیم و اگر کادرفنی تصمیم بگیرد که باید به جام جهانی بروم به مردم عزیزم قول می دهم بهترین مبارزانم را ببرم و تا جام جهانی بجنگم. آخرین لحظه برای سربلندی کشور من

این کشتی گیر مازندرانی درباره تعویق بازی های آسیایی توضیح داد: اگر بازی های آسیایی برگزار می شد یک تیم به چین و یک تیم به صربستان می رفتند اما الان فقط یک تیم ملی داریم و این کار سختی است. امیدوارم در بین ما 87 کیلوگرمی که راهی مسابقات جهانی شدیم افتخارآفرینی شود.

او که میهمان برنامه دایره طلایی امروز (24 اردیبهشت) بود، با بیان اینکه مسئولان پس از کسب دومین مدال طلای آسیا از او حمایت کردند، گفت: از مردمی که برای من سنگ تمام گذاشتند تشکر می کنم. خجالت کشیدم و خیلی از من استقبال کردند، از کارمندان شهرم (چمستان) تشکر می کنم که به ما مراجعه کردند. ما انتظار سلامتی آنها را نداریم، اما در برخی مواقع حتی یک شاخه گل می تواند یک شخصیت را خوشحال کند. وظیفه ما این است که مردم را خوشحال کنیم.

علیزاده که خواهرش نیز اهل سانداکار است و برای رسیدن به تیم ملی تلاش می کند با اشاره به امکانات فدراسیون در مجموعه آزادی گفت: همه چیز خوب است. با تشکر از رئیس فدراسیون برای تغییرات زیادی که در خانه کشتی ایجاد شده است. آنها کار بزرگی انجام دادند، احساس این است که ما در خانه هستیم و احساس تنهایی نمی کنیم. محمد بنا به عنوان یک پدر شبانه روز در کنار ماست و امیدوارم بتوانم با مدال رنگارنگ جبران او و دیگر مربیان تیم ملی را بدهم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید