6 سال از مدال قهرمانی مسابقات جهانی ریاضی ذهنی بر گردن دختر 13 ساله بلوچ می گذرد.


ساعت: 08:59
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895179

«یسری سلیمانی» دختر نابغه سیستان و بلوچستان موفق شد برای ششمین سال پیاپی قهرمان مسابقات جهانی ریاضی ذهنی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، اگرچه باورش سخت است که به 200 سوال ریاضی در کمتر از هشت دقیقه پاسخ دهیم یا 50 تقسیم 6 رقمی را در یک دقیقه انجام دهیم. اما دختری 13 ساله از کشوری دور در یکی از مناطق فقیرنشین کشور در استان سیستان و بلوچستان با وجود محرومیت های موجود توانست گام های محکمی بردارد و نام کشور سرافراز ایران اسلامی را بر فراز این کشور بلند کند. قله های بلند جهان

«یسری سلیمانی» از شهرستان فنوج سیستان و بلوچستان که با قهرمانی در چهار دوره مسابقات کشوری در تهران به مسابقات بین المللی حساب ذهنی چرتکه راه یافت. او می تواند الگوی خیلی ها باشد، همه کسانی که بهانه ای برای برداشتن یک قدم کوچک یا ایجاد یک تغییر ساده در زندگی خود پیدا می کنند.

این دختر نابغه سیستانی و بلوچستانی این بار برای ششمین سال متوالی موفق شد قهرمان مسابقات جهانی ریاضی ذهنی شود و به مردم کشورش افتخار کند.

یسری سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ما از نحوه ورود خود به ریاضیات گفت و اظهار داشت: اولین باری که متوجه شدم علاقه شدیدم به ریاضیات در کلاس دوم ابتدایی بود که مادرم که همکارم بود معلم بود. سوال از تابستان سال سوم در کلاس های UCMAS (کلاس حساب ذهنی با چرتکه) شرکت کردم و بعد از گذشت یک سال برای شرکت در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری وقت گذاشتم و سپس در مسابقات وارد یک جهانی شدم. در کلاس چهارم کلاس اول را گرفتم.

1520da7b de80 4a68 97a3 053cbedcea69 خبر خاکستری

وی افزود: از 6 سال گذشته در مسابقات جهانی شرکت کردم و مقام اول را کسب کردم، مقام های زیادی وجود دارد اما 4 هزار نفر از سراسر جهان از کامبوج در مسابقات شرکت کردند و 26 نفر از ایران شرکت کردند. من برای فعالیتم رتبه اول دنیا را دارم.

این نابغه ریاضی با اشاره به اینکه پدر و مادرم بزرگترین حامیان و مشوقان موفقیت من در این زمینه بودند، گفت: زمانی که در بالاترین رتبه ها به موفقیت دست یافتم یا بهتر است بگوییم تبدیل به افرادی شدم که اطرافم بودند، به ویژه همسالان و دوستانم که نشان می دادند. واکنش های زیادی و برخی از آنها بسیار زیبا و دلگرم کننده بود. مثلاً در مسابقه اخیر برخی از دوستانم از حضور من در مسابقه اطلاعی نداشتند و وقتی متوجه شدند تعجب کردند و گفتند: «کسی که جایگاه جهانی دارد. و معلوم است که او در کلاس ماست و ما خیلی خوشحالیم» یا دیگری گفت: خوشحالم که همکلاسی با هوش برتر هستم.

وی ادامه داد: اولین بار که در جایگاهی قرار گرفتم خیلی خوشحال شدم، هیچکس فکر نمی کرد در این مسابقات اول شوم، این موفقیت ها حاصل تلاش من بود و به این نتیجه رسیدم که اگر تلاش کنیم حتما موفق می شویم.

سلیمانی گفت: می خواهم در آینده فضانورد شوم زیرا علاقه شدیدی به فضا و نجوم دارم.

وی افزود: افراد برای رسیدن به اهداف و رویاهای خود هرگز نباید دست از تلاش و پشتکار برندارند بلکه باید قوی باشند و با تمام محدودیت هایی که وجود دارد تلاش کنند.

این نابغه ریاضی تصریح کرد: به عنوان کلام پایانی از پدر و مادرم که همیشه در تمام مراحل حمایتم کردند قدردانی می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید