مدال طلای چتربازی قهرمانی جهان بر گردن پوررهنما و حق شناس/ مردان ایرانی پاراکواندو نایب قهرمان جهان شدند.

ساعت: 17:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791613

نهمین دوره مسابقات پارا تکواندو قهرمانی جهان 2021 ترکیه با درخشش پارا تکواندوکاران ایرانی به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نهمین دوره مسابقات جهانی تکواندو 2021 با حضور 264 هوگوپوس از 41 کشور از روز گذشته (شنبه 29 آذرماه) به میزبانی استانبول ترکیه آغاز شد و امروز به پایان رسید.

مهدی پوره نما نماینده وزن 70- کیلوگرم پاراکواندو کشورمان بود که موفق شد بر سکوی جام جهانی بایستد.

پورنما پس از استراحت در گام اول باید با نماینده آمریکا مبارزه می کرد اما هوگوپوش استعفا داد. وی سپس با نتیجه 19 بر 15 به مصاف ماتاوه فلفلوف روسی رفت تا مدال برنز خود را قطعی کند.
نماینده وزن 70 کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی با «فاتح سلیک» از ترکیه، دارنده نقره مسابقات جهانی، مدال نقره بازی های جهانی آیواز، نقره و برنز مسابقات قهرمانی اروپا دیدار کرد. ، طلا و دو برنز از مسابقات قهرمانی آسیا.
پوررهنما در فینال با نتیجه 3 بر صفر دیگو گارسیا لوپز، قهرمان المپیک و جهان و دارنده مدال طلا و نقره از مکزیک را شکست داد و روی سکو ایستاد تا یک طلای جهانی دیگر به مجموعه جوایز خود بیافزاید.

حامد حق شناس نماینده وزن 80+ کیلوگرم پاراکواندو کشورمان موفق شد با غلبه بر تمامی رقبا عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.
پس از استراحت، حق شناس در بازی رفت با صفر هارپوتلو از ترکیه مبارزه کرد و 17 بر 8 پیروز شد. وی سپس با نتیجه 12 بر 3 ایوان مدل از آمریکا را شکست داد و مدال برنز خود را قطعی کرد.
در مرحله نیمه نهایی پاراکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم در نیمه نهایی با نتیجه 8 بر 1 مهمت ساراک از ترکیه را شکست داد و در فینال نیز ایوار میکولیک از کرواسی با وجود مصدومیتی که از اولین مسابقه خود دریافت کرد (5 بر 5) برنده راند طلایی شد. عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کرد.

علیرضا بخت در وزن 80 کیلوگرم (K44)، علیرضا بخت ابتدا اوزکان اشتاینکایا از ترکیه را با نتیجه 11 بر 4 شکست داد اما در مرحله یک هشتم نهایی مقابل جئونگ هو جون از کره جنوبی با نتیجه 30 بر 27 شکست خورد و حذف شد.
در وزن 65 کیلوگرم (K44) بانوان، رایش شهاب پس از استراحت در دور اول با نتیجه 36 بر 6 مغلوب گری برزیلی شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در پایان نهمین دوره مسابقات پاراکواندو قهرمانی جهان، نمایندگان کشورمان با 3 مدال طلا به کار خود پایان دادند: مختاب نبوی، مهدی پوره نما و حامد حق شناس.

پیام حنلرهانی سرمربی و مهدی احمدی سرمربی تیم ملی تکواندو مردان هستند. این مسابقات 14G بوده و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 140، 84 و 40.50 امتیاز برای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می گیرد.

* پاراکواندوهای ایرانی نایب قهرمان جهان شدند/ پوررهنما تکنیکی ترین بازیکن جهان
تیم ملی تکواندو مردان کشورمان که با 4 نماینده در این رقابت ها شرکت کرده بود، موفق شد با کسب 2 مدال طلا (مهدی پوره نما، حامد حق شناس) و یک پله بالاتر از دور قبل بر سکوی دوم جام جهانی 2021 بایستد. و جام. نایب قهرمانی را بالا ببرد. روسیه دوم شد و قزاقستان سوم شد.

مهدی پوره نما پاراکوندوکار شایسته کشورمان که طلای این دوره از رقابت ها را کسب کرد به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شد.

روی سکوی بانوان جام جهانی، مختاب نبوی، دختر باوقار و غیور پاراکواندو کشورمان ایستاد.
سعید صادقیان پور، مهدی پوره نما، علیرضا بخت و حامد حق شناس تیم ملی تکواندو مردان را تشکیل دادند. فاطمه دودانگه، مهتاب نبوی و رایحه شهاب در تیم ملی پاراکواندو بانوان حضور داشتند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید