آمار جستجوی زیاد و سرعت پایین اینترنت، صدور ویزای آلمان را دشوار می کند

آمار جستجوی زیاد و سرعت پایین اینترنت، صدور ویزای آلمان را دشوار می کند

مسئولان سفارت آلمان در تهران می گویند که اختلالات در مرکز ویزامتریک به دلیل حجم بالای درخواست متقاضیان ایرانی و همچنین نبود پهنای باند مناسب و سرعت پایین اینترنت در کشورمان است. آنها همچنین تاکید می کنند که سفارت به دقت بر فعالیت های مرکز ویزا نظارت دارد و شیفت های جدید در این مرکز در تهران به تدریج در هفته های آینده آزاد خواهد شد.

شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت ها و تورم هر روز که می گذرد ابعاد جدی و جدیدی به خود می گیرد و در این میان برخی از هموطنان در مسیر مهاجرت از وطن شیوه جدیدی را برای زندگی انتخاب کرده اند، اما روند مهاجرت ایرانیان از سرزمین خود حکایت ضرب المثل معروف «هر جاده از این باغ توت است». یعنی حتی اگر آدمی باشید که سختی های غربت را کشیده اید و با هزار مشکل و در زد و فروش تمام دارایی هایتان، هزینه های تحصیل یا زندگی در کشوری مثل آلمان را آماده کرده اید.لحظه های آخر شرایط به گونه ای پیش می رود که با درب بسته ای مانند “قانونی سازی اسناد” (تأیید اسناد توسط وزارت امور خارجه آلمان) مواجه می شوید. فرآیندی که باید برای هر نوع فرآیند مهاجرتی در این کشور انجام دهید، چه برای تحصیل و چه برای کار.

طبق اظهارات مقامات آلمانی، تمامی افرادی که قصد تحصیل و کار در این کشور را دارند باید از وزارت امور خارجه آلمان تاییدیه دریافت کنند. بدین ترتیب کلیه مدارک لازم پس از ترجمه رسمی باید توسط “ویزا متریک” (موسسه ای که وزارت امور خارجه آلمان برای قانونی سازی مدارک تعیین کرده است) تایید شود و سپس این مدارک توسط موسسه مورد نظر به سفارت آلمان ارسال خواهد شد. و در آنجا کپی اصل مدارک در اختیار متقاضی قرار می گیرد. این افراد جدای از هزینه هایی که در روند قانونی شدن مدارک به داوطلبان تحمیل می شود، به دلیل عدم دسترسی به سایت موسسه با مشکل مواجه هستند، به طوری که این سایت تنها یک یا دو بار در ماه باز می شود و آن هم در چهارچوب زمانبندی ساعت 4 یا 5 صبح که اکثر مردم در خواب هستند و عملا فقط دلالانی که وظیفه آنها قانونی کردن مدارک مشتریانشان است به آن دسترسی دارند.

البته با فرض اینکه در این ساعت از شبانه روز بیدار باشید، با مشکل دیگری، به دلیل سرعت پایین اینترنت خانگی، امکان گذراندن تمامی مراحل فرآیند قانونی شدن اسناد از شما سلب می شود. و این مشکل باز هم مشکلات زیادی را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد، بنابراین عملا فقط شرکت هایی با اینترنت پرسرعت می توانند وارد سایت شوند.

ایجاد شرکت های کارگزاری جهت قانونی سازی اسناد

به دلیل این مشکلات، بسیاری از افراد پذیرش دانشگاه خود را از دست داده اند، زیرا یکی از شرایط سفارت آلمان برای اعطای ویزا، قانونی کردن مدارک در مرکز “ویزامتریک” است (ویزامتریک یک مرکز درخواست ویزا است که توسط نمایندگی های دیپلماتیک مربوطه تعیین شده است. ). بوده است). گفته می شود کارگزاران مهاجرت و شرکت هایی که برای این منظور ایجاد شده اند، تنها برای فرآیند قانونی شدن مدارک و اخذ وقت سفارت، مبلغی بین 13 تا 300 میلیون تومان از متقاضیان دریافت می کنند.

این مشکل باعث شده است که بسیاری از متقاضیان یا برای تحصیل و اقامت در آلمان یا حتی با گرفتن مبالغ لازم از این دلالان، روند کار را به آنها بسپارند و با مشکلات دیگری مواجه شوند که از نظر انجام پروسه مهاجرت گریبانگیر آنها می شود. جنگیده اند.

تقاضای بسیار بالا برای مهاجرت به آلمان

در همین رابطه روزنامه الکترونیکی «فراز» از سولاتی از یکی از کارمندان مربوطه سفارت آلمان یاد می کند. این افسر مسئول درباره روند قانونی شدن مدارک در مرکز ویزامتریک و روند صدور ویزا در سفارت آلمان می گوید: رزرو درخواست ویزا و تایید مدارک در سفارت آلمان از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین در وب سایت این کشور انجام می شود. خدمات شرکت ویزامتریک. این سفارت است که تعداد مکان های موجود برای رزرو را تعیین می کند.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر به دلایل مختلف تقاضای بسیار بالایی در سفارت آلمان در تهران به خصوص برای ویزای کوتاه مدت وجود دارد به گونه ای که تعداد زیادی از نوبت هایی که به طور مرتب برای رزرو در دسترس هستند، خیلی سریع پر می شوند. به گفته این مقام مسئول در سفارت آلمان در تهران، این سفارت می داند که وضعیت ذکر شده برای بسیاری از متقاضیانی که به عنوان مثال قصد دیدار با اعضای خانواده خود یا رفتن به آلمان به دلایل کاری را دارند، رضایت بخش نیست.

وی تاکید می کند: ضبط مصاحبه از طریق شرکت خدماتی ویزامتریک تنها با دستور سفارت انجام می شود; اشخاص ثالث تعداد یا زمان انتشار ساعات را نمی دانند و سفارت و وزارت امور خارجه فدرال به طور مستمر با Visametrics برای بهبود ثبت نام ساعات و افزایش ظرفیت ثبت نام همکاری نزدیک دارند.

تاثیر اینترنت ایران در صدور ویزای آلمان

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به نارضایتی های روزافزون، نظارتی بر فعالیت های مرکز ویزامتریک در تهران وجود دارد، همچنین اظهار داشت: سفارت و وزارت امور خارجه فدرال به طور جدی بررسی و اطلاع رسانی خواهند کرد. آنها این موضوع را پیگیری می کنند.

وی می افزاید: ما از گردش کار و نظارت شفاف قدردانی می کنیم و باید توجه داشته باشیم که تمامی کارهای مربوط به فرآیند ویزا همچنان منحصراً در اختیار سفارت است. سفارت در تهران و وزارت امور خارجه فدرال بر کار دقیق Visametrics نظارت می کنند که شامل بازدیدهای کنترلی منظم است.

وی همچنین در رابطه با انتقادات مطرح شده در خصوص ارتباط برخی از مسئولان مربوطه در مرکز ویزامتریک با شرکت های مهاجرتی گفت: متأسفانه شایعاتی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که قابل بررسی و پیگیری دقیق نیست و اغلب به این واقعیت ختم می شود که که موارد اعطایی به دلیل تقاضای زیاد به سرعت اشغال می شوند.

این مقام مسئول در خصوص مشکلات فنی وب سایت ویزامتریک و تلاش سفارت آلمان در تهران برای رفع آنها اظهار داشت: سفارت و وزارت امور خارجه فدرال در ارتباط نزدیک با شرکت ویزامتریک در خصوص بروز مشکلات فنی در این خصوص هستند. وب سایت شرکت؛ این شرکت همواره از شکایات دریافتی در این زمینه مطلع بوده و از آنها می‌خواهیم در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی ادامه می دهد: علاوه بر این باید توجه داشت که ممکن است مشکلات مربوط به استفاده از سامانه رزرواسیون آنلاین و صندوق پست کنسولگری ها و شرکت های خدماتی به دلیل ضعف فنی در اینترنت و سیستم های رایانه ای کشورهای پذیرنده رخ دهد.

سفارت قادر به رسیدگی به حجم بالای درخواست های مهاجرت نیست

این افسر مسئول در خصوص امکان ترسیم بازه زمانی برای حل مشکلات مربوط به فرآیند قانونی شدن مدارک در مرکز ویزا نیز اظهار داشت که اکنون به دلیل تقاضای بسیار زیاد داوطلبان، خط گرفتن برای تایید مدارک مشکل است. علاقه اتباع ایرانی برای رفتن به دانشگاه در آلمان، کار یا پیوستن دائمی به خانواده خود که در آلمان زندگی می کنند بسیار زیاد است و برای تمامی موارد مرتبط نیاز به تایید مدارک دارند.

وی تصریح می کند: اگرچه کارشناسان سفارت با تلاش مستمر مدارک مربوط به بازرسی را بررسی می کنند، اما متاسفانه ظرفیت کارکنان سفارت برای پاسخگویی به این حجم از تقاضا کافی نیست، در حالی که البته باید توجه داشت که جلسات جدید در ویزامتریک شرکت برای هفته های آینده آنها به تدریج منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید