آمار دقیق و قابل اجرا از تصادفات و فوتی های جاده ای در استان زنجان باید احصاء شود


زمان: 19:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816110

استاندار زنجان گفت: باید آمار تصادفات دقیق، منسجم و یکپارچه در قالب جدول با مشخصات طول و عرض جغرافیایی، تعداد پا، نوع وسیله نقلیه، تعداد رانندگان، تعداد سرنشینان جلو و عقب و… وجود داشته باشد. به طور جداگانه بیان شد چرا؟ جمع آوری چنین آماری کمک زیادی به کاهش تصادفات و مرگ و میر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امروز در نشست مشترک کمیسیون مدیریت سوانح و ایمنی راه ها و حمل و نقل استان زنجان اظهار داشت: پراکندگی جغرافیایی تصادفات برای تعیین موقعیت اورژانس در مناطق در معرض خطر بسیار مهم است.

وی گفت: در سال آینده روی بهینه سازی راه ها یا ایجاد جاده های جدید تمرکز خواهیم کرد تا هم کیفیت راه ها بهبود یابد و هم بتوانیم راه های جدیدی را آغاز کنیم.

افشارچی با بیان اینکه برای کاهش تصادفات و مرگ و میرها باید هرچه بیشتر انرژی سرمایه گذاری کنیم، افزود: با توجه به آغاز سال جدید به احتمال زیاد بیشترین ترافیک در ایام نوروز در بزرگراه ها خواهد بود.

استاندار زنجان گفت: آمار دقیق فراوانی تصادفات و فوتی ها به همراه پراکندگی جغرافیایی باید با توجه به وقوع تصادفات در باند شمالی یا جنوبی بزرگراه ها مشخص شود تا تحلیل مناسب و برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

وی گفت: آمار تصادفات دقیق، منسجم و یکپارچه در قالب جدول با مشخصات طول و عرض جغرافیایی، تعداد پایه، نوع وسیله نقلیه، تعداد رانندگان، تعداد پای سرنشینان جلو و عقب و غیره ارائه شود. زیرا … تولید چنین آمار دقیق و دقیقی کمک زیادی به کاهش تصادفات و مرگ و میر خواهد کرد.

افشارچی گفت: تلاش می کنیم خطر مرگ و میرهای تصادفی را کاهش دهیم و … کمک زیادی می کند.

وی تاکید کرد: باید متعهد باشیم که کاری که انجام می دهیم دقیق و دارای آمار مشخص و قابل اندازه گیری باشد که این امر مستلزم افزایش هماهنگی بین دستگاه های مسئول است.

استاندار زنجان گفت: سرعت پایین هم باعث کاهش تصادفات و هم خطر مرگ مصدومان می شود و همچنین سرعت در رانندگی راننده خودرو تاثیر زیادی دارد.

وی گفت: آمار باید دقیق باشد و پراکندگی تصادفات به صورت تصویری نشان داده شود تا قابل تحلیل باشد.

افشارچی با اشاره به برنامه ملی اعتلای استان ها که باعث کاهش تصادفات شده است، گفت: قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر ایجاد حساسیت نسبت به تصادفات جاده ای به ویژه در ایام نوروز گفت: تلخکامی خانواده ها در تعطیلات عید تا پایان عمر فراموش نخواهد شد، بنابراین باید در این زمینه تمام تلاش خود را برای کاهش تصادفات و مرگ و میرها انجام دهیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید