آمار نگران کننده ستاره عزیز استقلال

آمار نگران کننده ستاره عزیز استقلال

مهدی کایدی مهاجم 24 ساله بوشهری تیم استقلال که در ابتدای لیگ برتر هفدهم و با سرمربیگری علیرضا منصوریان به این تیم پیوسته بود پس از اوج گیری در این تیم در ابتدای فصل بیست و یکم استقلال را ترک کرد. و از امارات به باشگاه شباب الاهلی پیوست. قائدی در فصل اول به دلیل سانحه رانندگی با مشکلاتی مواجه شد و فصل ناموفقی را پشت سر گذاشت اما از دو فصل بعد به اهمیت تیمی که به آن پیوست پی برد. در زیر به مرور سال های حضور این جوان بوشهری در استقلال و امارات می پردازیم.

فصل اول شکست مطلق و یک تصادف وحشتناک

مهدی کایدی در اولین فصل حضورش در استقلال، علیرغم اینکه حتی یک گل برای منصوریان و وینفرد شفر (که در ابتدای همان فصل جای منصوریان را در راس کادر فنی تیم قرار داد، گل نزده بود، تنها در 12 هفته 317 دقیقه برای استقلال به میدان رفت. ). ناگفته نماند که وی در زمستان همان فصل (20 بهمن 1394) در سفری نابهنگام به بوشهر (به بهانه رسیدگی به امور دانشگاه) در یک تصادف هولناک (ساعت 1:03 بامداد) دچار جراحت شدید شد. ) و یکی از سرنشینان خودرویی که او رانده بود کشته شد.او نیز جان باخت. اما پس از حدود 7 ماه بهبودی، او به مسابقات هفته 8 18 لیگ بازگشت تا صعود خود را آغاز کند.

نیمه را با 3 گل شروع کنید

مهدی کایدی در فصل هجدهم و در دومین سال حضورش در استقلال عملکرد قابل توجهی نداشت. او در 10 بازی (بیشتر در دور دوم) برای وینفرد شفر به میدان رفت و تنها 446 دقیقه در آن تیم حضور داشت، اما موفق شد سه گل به نفت مسجد سلیمان، ماشین سازی و سپیدرود رشت بزند که یکی از گل های خود بود. سه امتیاز مقابل ماشین سازی بود. دیداری که استقلال در هفته بیست و ششم لیگ برتر هجدهم تهران موفق شد ماشین سازی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

استراماهونی کایدی را فهمید

اما اوج درخشش مهدی کایدی در لیگ برتر نوزدهم بود. زمانی که آندره آ استراماچونی به استقلال آمد و شماره 10 استقلالی ها را به مهدی اختصاص داد و با ترکیب او و مهاجم فرانسوی استقلال زوج موفقی ساخت که به فیل و کاپ معروف شد. این ایتالیایی به این بازیکن انگیزه و انرژی بیشتری داد و کایدی در فصل نوزدهم در 30 هفته لیگ برتر 2089 دقیقه بازی کرد و موفق شد 10 گل به ثمر برساند و پس از شیخ دیاباته بهترین مهاجم استقلال لقب گرفت. کایدی در ابتدای همان فصل قول 10 گل زد و به قولش عمل کرد. اما از هفته چهاردهم (بازی پیکان) استراماچونی رفت و فرهاد مجیدی جایگزین او شد. کایدی در آن سال توانست به اردوی تیم ملی دعوت شود و در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

آغاز دوران افول رهبری

کایدی اگرچه در 29 هفته لیگ برتر بیستم برای تیمش به مدت 2406 دقیقه (309 دقیقه بیشتر از فصل قبل) به میدان رفت اما تنها 7 گل برای استقلال به ثمر رساند. اما عملکرد این بازیکن در دربی ها و گل های حساسی که در رقابت های حذفی جام حذفی به ثمر رساند، مهدی علی، سرمربی وقت تیم شباب الاهلی امارات را بر آن داشت تا این بازیکن را به خدمت بگیرد.

تبدیل پول به دلار!

وضعیت بد مالی باشگاه استقلال در پایان فصل بیستم و بدهی های ارزی در دوران مدیرعاملی احمد مددی باعث شد تا این باشگاه مهدی قیدی را با قراردادی سه ساله به باشگاه شباب الاهلی امارات منتقل کند تا بخشی از مشکلات دلار را پوشش دهد. .

پاییز این بار در دبی

حضور قائدی در باشگاه اماراتی الاهلی با افت دیگری برای این بازیکن همراه بود تا این فوتبالیست فنی بوشهری در 22 مسابقه تنها 1180 دقیقه برای تیم اماراتی به میدان رفت و تنها 4 گل به ثمر رساند. چهار گلی که انتظارات مدیران الاهلی را برآورده نکرد. چهار گل که تنها یک گل آن به النصر (که با نتیجه 1-1 به پایان رسید) امتیازی شد و سه گل دیگر مربوط به شباب الاهلی در دیدارهایی بود که این تیم با نتیجه 4 بر 3 و 3 پیروز شد. در شارجه به ترتیب 1. و الاربا را شکست داد.

زود بیا خونه

حضور سرمربی پرتغالی استقلال در تابستان امسال باعث شد تا این تیم به سراغ مهدی قیدی برود و این بازیکن را به صورت قرضی از باشگاه شباب الاهلی بگیرد. اما کایدی در فصل نوزدهم که به استقلال برگشت هرگز بازیکن نشد! این بازیکن تاکنون تنها یک بار موفق به گلزنی شده است. دیدار مقابل ملوان که قیدی در همان بازی موفق شد برای تیمش یک پنالتی بزند اما در 10 بازی بعدی به جز یک پاس گل برای محبی (در بازی مقابل نساجی مازندران) با مهدی پیشرو. دور بود این بازیکن 562 دقیقه برای استقلال بازی کرده است.

تقلید ساپینتو از روش رنسانس ایتالیا

حالا کایدی سرمربی تیم معتقد است بخشی از سقوط آزاد مهاجم او به انتخاب تیم ملی برمی گردد. ساپینتو در نشست خبری قبل از بازی با مس رفسنجان به صراحت از کایدی و محبی یاد کرد و عدم حضور این دو بازیکن در لیست نهایی جام جهانی را یکی از عوامل تاثیرگذار بر روحیه این دو مهاجم عنوان کرد. با این حال به نظر می رسد سرمربی استقلال با توجه به بازی های مهم مقابل مس رفسنجان و سپس دو بازی مهم در لیگ و جام حذفی سعی دارد مهدی کایدی را به وضعیت روحی خوب خود در تراکتور برگرداند و به این سمت رفته است. روش استراماچونی..

باید توجه داشت؛ مهدی کایدی از ابتدای حضور در استقلال در این فصل در 6 بازی به میدان رفته است که در 5 بازی تعویض شده و در 4 بازی دیگر از روی نیمکت به ترکیب اصلی اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید