فردگرایی مانع از توسعه جامعه می شود/ آمار اعتیاد کودکان به فضای مجازی نگران کننده است


ساعت: 22:16
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884240

زهرا مرتضایی گفت: در سال های اخیر به دلیل استفاده بی رویه از فضای مجازی، روحیه فردگرایی در بین مردم افزایش یافته است که مانع از توسعه جامعه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مرتضایی کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: امروز اقتدار انقلاب اسلامی در فضای فیزیکی گوش به گوش دشمنان داخلی و خارجی گذاشته است.

وی ادامه داد: برای مقابله با جنگ سایبری دشمن باید به دنبال انقلاب اسلامی در فضای مجازی باشیم.

مرتضایی افزود: باید شعار استقلال را در فضای مجازی محقق کنیم و این مستلزم اجرای مطالبه رهبری یعنی. راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

این کارشناس گفت: امروز فضای مجازی بیش از فضای واقعی به لحاظ رهبری واقعی شده و زنگ خطر آسیب آن در نهاد خانواده و جامعه به صدا درآمده است.

وی با بیان اینکه آمار اعتیاد اینترنتی در کشور نگران کننده است، گفت: والدین از اعتیاد فرزندانشان به تلفن همراه در مراکز مشاوره شکایت دارند و مرکزی برای ترک این نوع اعتیاد در کشور وجود ندارد.

مرتضایی بیان کرد: باید بتوانیم در حوزه سخت افزاری، نرم افزاری، زیرساختی و شبکه در فضای مجازی کشور به استقلال برسیم، در غیر این صورت استقلال فیزیکی کشور نیز مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

این کارشناس با اشاره به اینکه تقویت روحیه جمع گرایی عامل پیشرفت یک جامعه است، گفت: در سال های اخیر به دلیل استفاده بی رویه از فضای مجازی، روحیه فردگرایی در بین افراد جامعه تقویت شده است. مبتلایان که مانع از توسعه جامعه می شود

وی افزود: افسردگی، کاهش نشاط و شادابی، سست شدن بنیان خانواده و افزایش آسیب های اجتماعی تنها بخشی از مشکلات فردگرایی است.

مرتضایی ادامه داد: تقویت روحیه جمع گرایی در تقویت خودباوری و اعتماد به نفس نقش موثری دارد و خانواده ها باید فرزندان خود را در اوقات فراغت به کلاس هایی ببرند که این روحیه را ترویج دهند.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر شبکه ملی اطلاعات به معنای واقعی کلمه اتفاق بیفتد، آسیب پذیری فضای مجازی کشور کمتر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید