آمریکایی ها در حال حاضر به طور متواضعانه از عراق اخراج می شوند

وی رویکرد حزب الله به کتاب را بیشتر فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: با ظهور داعش، تمرکز اصلی این جنبش به سمت نظامی و مبارزه با آن معطوف شد.

العبودی در بخشی دیگر از سخنان خود به خروج آمریکایی ها از عراق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آمریکایی ها به شکلی تحقیرآمیز از عراق اخراج می شوند و به دنبال بهانه ای برای خروج از کشور هستند.

مدیر روابط سیاسی حزب الله عراق گفت: آمریکایی ها نهادهای مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی را قویاً فعال کرده اند و در این بخش تأثیرگذار، ارائه و تأثیر می گذارند و می خواهند جایگاه خود را به گونه ای حفظ کنند که در این زمینه باید بیش از پیش داشته باشند. حضور جدی و فعال در عرصه های فرهنگی، علمی و اجتماعی و خواستار همکاری دانشگاه باکرالعلوم (ع) در این زمینه هستیم.

در این دیدار رئیس جمهور بکیرالعلوم(ع) ضمن خیرمقدم و اعلام آمادگی دانشگاه برای همکاری با مراکز علمی عراق، گفت: هم اکنون جهاد قلیل در عراق به پایان رسیده و جهاد اکبر آغاز شده و بیشتر شود. علمی

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله مریجی که از منظر پژوهشی با کشور عراق آشنا است، گفت: برای حفظ نیروهای موجود، باید فعالیت‌های فرهنگی، علمی، فکری و اجتماعی نیز جدی‌تر و فعال‌تر شود. او همچنین طیف وسیع تری از جامعه عراق را جذب و تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس جمهور باقرالعلوم(ع) گفت: با توجه به تجربه ای که در استفاده از میراث اسلامی و استفاده از آن در نیازهای امروز خود در سال های اخیر در جمهوری اسلامی داریم، در دانشگاه باقرالعلوم(ع) آمادگی کامل داریم. تا این مسیر را طی کند. «در قالب تعامل و روابط دوجانبه با عراق باز شود.

وی تاکید کرد: اگر میراث اسلامی و اندیشه دینی را که مانند نور است به کار گیریم، ظلمت و دشمنی خود تضعیف و از بین می رود.

مریجی با اشاره به همکاری نزدیک عراق، سوریه و لبنان در عرصه های مختلف بین المللی گفت: زمان آن فرا رسیده است که با تعامل و تبادل تجربیات و جبهه دینی و محور مقاومت، دست به دست هم داده و آنها را غنی سازیم. ما آن را تقویت می کنیم، در این راستا دانشگاه باکرالعلوم (ع) آمادگی دارد تا با علاقه مندان و علاقمندان به مباحث علمی، فرهنگی و اجتماعی همکاری کامل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید