من نمی‌توانم از 3 بازیکن شماره شش به طور همزمان استفاده کنم/ اگر داوران 6 امتیاز را از بین نمی‌بردند، در حال حاضر در صدر جدول قرار می‌گرفتیم.

ساعت: 19:41
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922390

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد که در روزهای اخیر فقط از سوی مدیران این باشگاه حمایت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتورسازی تبریز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بعد از بازی هفته گذشته همه بازیکنان را آوردم تا لحظات مثبت و منفی بازی را به آنها نشان دهم. در مورد این دیدار با آنها صحبت کردم. باید بهتر عمل می کردیم.

تراکتور هفته گذشته تهاجمی تر از ما بود اما بهتر نبود
وی با بیان اینکه عملکرد شاگردانش در بازی تراکتورسازی خوب نبود، تصریح کرد: هفته گذشته روی تشک تمرین کردیم و تیم ما در بازی فردا آماده تر و بهتر خواهد بود. درست است که تراکتور ما دو گل زد. هفته گذشته گل زدند اما این بدان معنا نیست که آنها بهتر از ما هستند. با این حال تراکتور بیشتر جنگنده بود و در نبردهای هوایی بهتر از ما عمل کرد و در عین حال از اشتباهات بازیکنان استقلال بهره برد. ما نباید این اشتباهات را مرتکب شویم.

ما می خواهیم جام را ببریم و هدف اول ما شکست دادن تراکتور است
سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: در بازی با تراکتورسازی بازی خود را انجام ندادیم. مقابل این تیم ها باید فعال تر باشیم، با اعتماد به نفس بازی کنیم و موقعیت های بیشتری خلق کنیم. هدف اول ما در بازی فردا برد است. می خواهیم جام را ببریم و برای رسیدن به آن هدف اولمان برد مقابل تراکتورسازی است.

چیزی که از مدیریت باشگاه گرفتم چیزی جز حمایت نبود
ساپینتو در پاسخ به رسوایی های ایجاد شده پس از شکست هفته گذشته مقابل تراکتور و نارضایتی مدیران باشگاه از روند فنی استقلال، گفت: انتقاد را جایی نخوانده ام و اگر هم چیزی بوده گفته شخصی بوده است، اما چیزی که از طرف استقلال دریافت کرده ام. مدیریت باشگاه فقط حمایت بود. در حال حاضر جو با همه خوب است و با اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل ارتباط خوبی داریم. همه ما مثبت هستیم و همه برای دیدار فردا متحد هستیم.

ما همیشه می خواهیم برنده شویم
وی درباره انگیزه خود و تیمش برای بازی فردا مقابل تراکتور گفت: بله همانطور که می دانید بازی فردا بسیار مهم است. ما همیشه می خواهیم برنده شویم و تمرکز بالایی برای بردن داریم.

مهم این است که متفاوت از قبل بازی کنیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به اینکه قبل از آمدن به ایران تنها جامی که کسب کرده بود جام لیژ بلژیک بود، گفت: در پرتغال هم یک جام کسب کردم. در این جام هیچ تخصصی وجود ندارد و امیدوارم از تجربه ای که در جام حذفی دارم استفاده کنم. البته در یک فینال شکست خوردم و در سه فینال در یونان ظاهر شدم. جام حذفی یک بازی است که در آن باید باهوش بود. ما 90 دقیقه فرصت داریم تا بازی را ببریم، اما گاهی اوقات 30 دقیقه دیگر برای بردن بازی داریم. مهم این است که متفاوت از قبل بازی کنیم. در واقع باید تمرکز بیشتری روی خط دفاعی داشته باشیم و در تهاجمی تهاجمی تر باشیم. در بازی های لیگ شانس ریکاوری دارید اما در جام حذفی نه و اگر اشتباه کنید حذف می شوید.

اگر داوران 6 امتیاز از ما نمی گرفتند الان بالای جدول بودیم
وی در مورد اینکه چقدر به اهدافش نسبت به ابتدای فصل رسیده است، خاطرنشان کرد: باید بگویم خیلی خوشحالم که اینجا در استقلال هستم. جایی که من زندگی می کنم، مردم با من خوب هستند و همه چیز عالی است. از نظر حرفه ای همه مسابقات حذفی لیگ و جام حذفی سخت است. ما قهرمان سوپرجام شدیم و اکنون در صدر جدول هستیم، اما مشکلاتی مانند مصدومیت بازیکنان وجود داشت و آنها به سطح قبلی نرسیدند. این مشکلات در مقطعی اتفاق می افتد، اما من به نکات مثبت نگاه می کنم. بازیکنان من سخت کار می کنند و ما چیزی را از دست نداده ایم. ما قهرمانی و حذفی را از دست نداده ایم و طبق اهدافمان جلو می رویم. اگر داوران 6 امتیاز را از ما نمی گرفتند، الان در صدر جدول بودیم. مردم می بینند که ما چه چیزی را از دست می دهیم. اگر به ما امتیاز بدهند تیم ما در صدر جدول خواهد بود. وقتی مقابل تیم های خوب امتیاز از دست بدهید، این اتفاق می افتد. بازی استقلال و تراکتور همیشه سخت و بحث برانگیز بوده است. من از نحوه باختمان ناراحتم و باید بهتر از این باشم. باز هم مثبت هستم و در یکی دو هفته آینده بازیکنان مصدوم ما برمی گردند و قوی تر از قبل به نظر می رسیم.

من نمی توانم از 3 بازیکن شماره “شش” به طور همزمان استفاده کنم
ساپینتو درباره وضعیت مصدومان و غیبت بازیکنانی چون امید حمیدی فر، محمدحسین زواری و عزیزبک امانوف گفت: زواری مصدوم بود و سه هفته است که با ما کار می کند. سبحان حقانی در اوایل فصل دچار مصدومیت شدید شد. امیدوارم به حمیدی فر فرصت بازی بدهیم. اگر سیستم ما 3-3-4 باشد، می توانیم از امید استفاده کنیم. حمیدی فر بازیکن خوبی است و دلیل بازی نکردن او کیفیت او نیست اما نمی توانم از سه بازیکن شماره شش همزمان استفاده کنم. شاید در مسابقات بعدی از این بازیکنان استفاده کنم. در مورد آمانوف هم باید بگویم وقتی این بازیکن آماده باشد و بتواند کمک کند از او استفاده خواهم کرد. عارف غلامی، محمدحسین مرادمند و ابوالفضل جلالی هم مصدوم هستند و یکی دو هفته زمان نیاز دارند تا برسند. محبی مصدومیتی هم دارد که باید شرایط او را بررسی کنیم. بازیکنی هم داریم که با وجود مصدومیت بازی می کند چون راه حل دیگری نداریم. در هفته های آینده سعی خواهیم کرد این مشکل را حل کنیم. وقتی همه بازیکنان آنجا بودند، ما قوی‌تر بودیم.

باید از فرصت برای نقل و انتقالات استفاده کنیم و کیفیت تیم را ارتقا دهیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت که کشورهای غرب آسیا مانند عربستان بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو را جذب می کنند اما ایران این شرایط را ندارد. این بحث مهمی برای فوتبال آسیاست، اما نمی توانم در مورد اینکه چه بازیکنانی بگیریم، صحبت کنم. همانطور که می دانید متاسفانه پنجره نقل و انتقالات ما بسته است و امیدوارم مدیران این مشکل را حل کنند. با وجود اینکه خوشحالم که با بازیکنانم کار می کنم، اما باید از این فرصت استفاده کنیم و کیفیت تیم را بالاتر از آن چیزی که هست بالا ببریم، وقتی مصدومیت زیادی داری انتخاب زیادی نداری. برای بدست آوردن هر گونه جام و عنوان در این سطح باید انتخاب های بیشتری داشته باشید. بنابراین تقویت تیم عالی خواهد بود و امیدوارم مدیر عامل باشگاه مشکل پنجره نقل و انتقالات را حل کند.

همه چیز با پول فرق می کند
سعیدخبرنگار تاکید کرد که قصد مقایسه نصر با استقلال را نداشته که ساپینتو خاطرنشان کرد: آنها پول زیادی دارند (خنده). همه چیز با پول فرق می کند.

تاکنون هیچ بازیکنی درخواست جدایی نکرده است
ساپینتو در پاسخ به شایعه درخواست روزبه چسمی برای جدایی از استقلال گفت: هیچ اطلاعی مبنی بر اینکه بازیکنی بخواهد از تیم من جدا شود به من نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید