آمریکا اجازه انتقال محدود وجوه به ایران را نمی دهد/ تمامی تحریم های ما به قوت خود باقی است


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822080

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره توافقات با ایران اظهار نظر کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که اکنون دو مسیر موازی با ایران دنبال می شود. یکی در چارچوب وین برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام و دیگری برای آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در 14 آوریل در پاسخ به سوالی درباره آخرین اطلاعات در مورد مذاکرات با ایران و اینکه آیا به زودی نشست جدیدی در وین برگزار می شود و آیا ایالات متحده بودجه بلوکه شده برای ایران را آزاد کرده است، گفت. او پاسخ داد که هیچ یک از متحدانش این کار را نکرده اند.

پرایس گفت: «تمام تحریم‌های ما به قوت خود باقی خواهند ماند و همه تحریم‌های ما تا زمانی که نتوانیم به بازگشت متقابل به شورای امنیت سازمان ملل برسیم، به قوت خود باقی خواهند ماند.»

وی درباره آزادسازی برخی از دارایی های بلوکه شده ایران افزود: اینکه ما شاهد برخی اخبار نادرست و کاملاً نادرست نه تنها در مورد تحریم ها یا گزارش لغو، بلکه در مورد یا نحوه ترکیب آنها هستیم، بسیار جای تأسف دارد. بیانیه در مورد موافقت زندانی (آزادی).

پرایس گفت: واقعیت این است که متأسفانه ما هیچ پیشرفتی برای اعلام نکرده ایم. هرگونه اطلاعات در مورد مذاکرات ما با بازداشت شدگان غیرقانونی آمریکایی در ایران مستقیماً توسط وزارت امور خارجه ارائه می شود. ما می دانیم که اطلاعات غلط زیادی وجود دارد. از همه می‌خواهیم مراقب این گزارش‌ها باشند. اما واقعیت این است که اکنون دو مسیر موازی با ایران وجود دارد. همانطور که گفتیم یکی در وین برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام است و دیگری برای آزادی هر چهار شهروند آمریکایی که به ناحق در ایران بازداشت شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه هیچ یک از این مذاکرات در این مرحله موفقیت آمیز نبود. هر گزارش دیگری از جمله همانطور که اشاره کردید مبنی بر اینکه وجوه ایران در حساب های محدود نگهداری شده در کشورهای ثالث نادرست است و اینکه شرکای ما این وجوه محدود را در اختیار ایران قرار نداده اند و ایالات متحده هیچ انتقالی انجام نداده است. وجوه مجاز یا تایید شده محدود به ایران.

وی افزود: پیشنهاد را در هر دو مذاکره با نهایت فوریت ادامه خواهیم داد. ما از ایران می خواهیم که همین کار را انجام دهد. از ایران می‌خواهیم به شهروندان آمریکایی بیکر و سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز اجازه بازگشت به کشورشان را بدهد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید