آمریکا برای اوکراین سامانه موشکی تولید می کند


ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893141

راشا تودی اعلام کرد که در ادامه سیاست جنگ افروزی خود، ایالات متحده متعهد شده است تا سال 2024 سامانه موشکی زمین به هوای کوتاه و متوسط ​​را برای ارتش اوکراین تولید و ارسال کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشاتودی، وزارت دفاع آمریکا در اطلاعیه ای اعلام کرد که در پی انعقاد قرارداد ۱۸۲ میلیون دلاری با شرکت رایتیان، این شرکت تسلیحاتی نظامی کار تولید موشک های زمین به هوای کوتاه و میان برد را آغاز می کند. . سامانه های موشکی و زمان تخمینی او از تحویل این سامانه به اوکراین در 23 آگوست 2024 خبر داد.

در بحبوحه جنگ بین اوکراین و روسیه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بسته کمک نظامی دیگری را که قرار است در اوایل این هفته به کیف ارسال شود، رونمایی کرد، بزرگترین بسته کمکی که تا به حال به اوکراین ارسال شده است با 2.98 میلیارد دلار و همچنین شامل 6 سیستم ناسا است.

بودجه این کمک های نظامی بخشی از طرح موسوم به “کمک امنیتی اوکراین” (USAI) است، به این معنی که تجهیزات و تسلیحات فوق منحصراً برای اوکراین تولید می شود و از زرادخانه آمریکا حذف نمی شود.

مقاله‌ای که در این ماه توسط نیروی هوایی ایالات متحده منتشر شد و در آن سیستم ناسامس را توصیف کرد، آن را به عنوان یک فناوری حیاتی توصیف کرد که می‌تواند به نیروهای اوکراینی کمک کند تا موشک‌های کروز روسیه را نابود کنند.

مسکو مدت‌هاست که از اقدامات واشنگتن و متحدانش در ارائه تسلیحات به اوکراین انتقاد می‌کند و می‌گوید چنین اقداماتی فقط جنگ را طولانی می‌کند و خطر رویارویی مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید