آمریکا تسلیحات نظامی به ارزش سه میلیارد دلار به اوکراین می فرستد


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892210

مقامات آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن قصد دارد امروز چهارشنبه همزمان با روز استقلال ملی اوکراین نزدیک به 3 میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به اوکراین ارائه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن قصد دارد امروز (چهارشنبه) 3 میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی اضافی به اوکراین ارائه کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این کمک نظامی بزرگترین کمک نظامی به اوکراین تاکنون از آغاز عملیات نظامی روسیه است و انتظار می رود امروز چهارشنبه همزمان با روز استقلال ملی اوکراین اعلام شود.

این بسته کمک های نظامی و امنیتی از سرمایه مالی صندوق اقدام کمک های امنیتی اوکراین، ایالات متحده آمریکا استفاده می کند، که از طریق آن نمایندگان کنگره به دولت جو بایدن اجازه دادند تا به جای تسلیحات و تسلیحات نظامی از بازارهای تسلیحاتی موجود، تسلیحات صنعتی و کارخانه ای تهیه کند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: تسلیحات جدید نباید از نوعی باشد که ارتش اوکراین قبلاً از آن استفاده نکرده باشد، اما مقدار زیادی از این بسته کمکی بر روی آن متمرکز شده است. مهمات و اهداف میان مدت بیشتر مانند سیستم های دفاعی و دفاعی.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ایالات متحده و کشورهای غربی میلیاردها دلار تسلیحات و کمک مالی به دولت و ارتش اوکراین برای جلوگیری از پیشروی نظامی روسیه، علاوه بر اعمال تحریم های سنگین علیه مسکو، ارائه کرده اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که هزینه های نظامی و امنیتی آمریکا در اوکراین تاکنون به 10 میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید