گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا به اروپا می روند / توافق برای افزایش تسلیحات به اوکراین

در این گزارش می توانید لحظه به لحظه تحولات اوکراین را دنبال کنید:


05:24 رئیس جمهور اوکراین به کره جنوبی پیوست

ولادیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه از کره جنوبی خواست تا کیسه‌ای از تسلیحات نظامی مدرن برای مبارزه با ارتش روسیه فراهم کند.

زلنسکی این درخواست را در یک سخنرانی ویدئویی در جمع نمایندگان پارلمان کره جنوبی مطرح کرد.

پیشتر، وزارت دفاع کره جنوبی تایید کرده بود که اوکراین درخواست تسلیحات هوایی را که در دیدار هفته گذشته بین وزرای دفاع دو کشور مطرح شده بود، رد کرده است.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی در پارلمان کره جنوبی گفت: «جمهوری کره تانک‌ها، کشتی‌ها و تجهیزات مختلفی دارد که می‌توانند موشک‌های روسیه را مسدود کنند و اگر جمهوری کره بتواند به ما در برابر روسیه کمک کند، ما سپاسگزار خواهیم بود».


04:07 اتحادیه اروپا تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال می کند

آنال بربوک، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتری به اوکراین بفرستد.

بربروک در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ خاطرنشان کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا با افزایش عرضه تسلیحات به اوکراین موافقت کرده اند.

این مقام آلمانی گفت: «امنیت اوکراینی ها فقط با سلاح قابل محافظت است. به همین دلیل است که ما، اعضای اتحادیه اروپا، به عنوان دوستان مردم اوکراین، عرضه تسلیحات به این کشور را افزایش خواهیم داد.»


03:54 غرب خواهان راه حل دیپلماتیک درگیری در اوکراین نیست

الکساندر لوکاشنکو، نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه گفت که غرب خواهان راه حل دیپلماتیک برای درگیری در اوکراین نیست و کیف را به سمت نظامی گری سوق می دهد.

این دیپلمات روس در نشست ویژه شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: «ما می بینیم که حامیان خارجی اوکراین مدام آنها را از نظر سیاسی و دیپلماتیک دلسرد می کنند.

او گفت: «به دنبال چنین سیگنال‌های تشویقی از پایتخت‌های غربی، رهبری اوکراین لفاظی خود را برای از سرگیری نظامی‌سازی تغییر داده است.


03:19 روسیه از سلاح شیمیایی برای حمله به ماریوپل استفاده می کند

منابع اوکراینی مدعی هستند روسیه از سلاح های شیمیایی برای حمله به بندر ماریوپل استفاده می کند.

در ماریوپول، مقامات محلی گفتند که یک پهپاد روسی در اواخر شب دوشنبه یک ماده سمی را به سمت شهر جنوب شرقی شلیک کرد.

ایوانا کلیمپوس، نماینده اوکراین و رئیس کمیته پارلمانی الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا گفت: «این ماده ناشناخته به احتمال زیاد یک سلاح شیمیایی است.

کلیمپوش در توییتر خود نوشت: «صبح امروز، روس‌ها تهدید به استفاده از «نیروهای شیمیایی» علیه مدافعان ماریوپل کردند و مدعی شد که این حمله حوالی ساعت 10 شب به وقت محلی رخ داده است. قربانیان نارسایی تنفسی، سندرم آتاکتیک Vestib و احتمالاً سلاح های شیمیایی [شیمیایی]!! – آنها زنده می مانند.


00:40 گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا به اروپا می روند

قرار است هیئتی از کنگره آمریکا به زودی به اروپا سفر کند.

این خبر را «بیکو هویر» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد و افزود که در این هفته هیئتی از آن مجلس را برای ابراز همبستگی با متحدان ناتو رهبری خواهد کرد.

انتظار می رود هیئت آمریکایی ابتدا در آلمان، سپس در دانمارک و لهستان با مقامات ارشد این کشورها و همچنین پناهجویان اوکراینی دیدار کند.


23:13 نیروهای روسیه هنوز بسیاری از قابلیت های خود را برای دفاع هوایی دارند

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که ایالات متحده معتقد است روسیه تمام واحدهای خود را در اطراف کیف و چرنیهف به بلاروس و شرق اوکراین منتقل کرده است.

سخنگوی پنتاگون گفت که ایالات متحده معتقد است که این واحدها می توانند مجدداً تجهیز شوند و سپس به سایر مناطق اوکراین فرستاده شوند.

کربی گفت: «ما نشانه‌های اولیه را دیدیم که نشان می‌دهد روس‌ها واقعاً در تلاش برای تقویت جبهه خود در دونباس هستند.

این مقام با اشاره به تصاویری از حرکت خودروهای روسی به سمت جنوب به سمت شهر ایزیوم گفت: ما معتقدیم که این مراحل اولیه تقویت نیروهای روسی در دونباس است. برای ما مشخص نیست که چه تعداد وسیله نقلیه در این کاروان وجود دارد و دقیقاً چه چیزی را حمل می کنند. «به نظر می رسد این ترکیبی از وسایل نقلیه شخصی و همچنین خودروهای زرهی و شاید کمی توپخانه و شاید قدرت بخشی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید