آمریکا خواستار پایان جنگ در یمن شده است

ساعت: 02:15
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782772

نماینده آمریکا در امور یمن که به عدن سفر کرده است بر لزوم پایان دادن به جنگ یمن تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، تیموتی لندر کینگ، فرستاده آمریکا به یمن که از عدن بازدید کرد، بر لزوم پایان دادن به جنگ در یمن تاکید کرد.

وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای به نقل از تیموتی لندر کینگ گفت که مناقشه یمن همه کشورها را تضعیف می کند و رنج را بیشتر می کند.

تیموتی لندرکینگ همچنین در یک مناظره آنلاین در ماه ژوئیه توسط شورای ملی روابط ایالات متحده و اعراب گفت که واشنگتن جنبش انصارالله را به عنوان یک نهاد قانونی در یمن به رسمیت می شناسد. وی افزود: ایالات متحده هوتوها را به عنوان یک حزب مشروع در یمن و به عنوان گروهی که به دستاوردهایی دست یافته است، به رسمیت شناخته است. رسما به رسمیت شناخته شده است. هوتوها تنها مسئول خشونت نیستند و ائتلاف (سعودی) بخشی از آن را تحمل می کند.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود از جامعه جهانی خواست تا جنبش انصارالله را تحت فشار قرار دهد تا عملیات در مارب را متوقف کند.

اگرچه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه های ابتدایی حکومت خود اعلام کرد که حمایت از تجاوزات و حملات سعودی ها در جنگ علیه یمن را متوقف خواهد کرد، اما در عمل، ایالات متحده همچنان تامین کننده و تامین کننده اصلی تسلیحات عربستان سعودی است.

عربستان سعودی از آوریل 1994 به بهانه به قدرت رساندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن مورد حمله قرار گرفته است، تهاجم سال ها به یمن نه تنها منجر به کشتار و تخریب شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید