شکست مضاعف عربستان نتیجه تجاوزات مستمر به یمن است/ تروریسم آمریکا در خاورمیانه نتیجه جنگ بین ملت‌های مسلمان است


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818300

مجتبی قزاق میری گفت: عربستان در شرایطی وارد هشتمین سال جنگ یمن شده است که هزینه های هنگفتی را متحمل شده، تمرکز خود را در جهان عرب و حتی خلیج فارس از دست داده است و این نتیجه شکست مضاعف برای این کشور است. رهبران سعودی.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی کزک; این کارشناس مسائل سیاسی به عصر هامون گفت: نیروهای یمنی در پاسخ به تجاوزات آل سعود توضیح دادند که عملیات چند روز پیش با هدف پایان دادن به محاصره یمن به منظور یافتن راهی برای غلبه بر محاصره انجام شد.

وی افزود: این پاسخ نشان می دهد که نیروهای یمنی علیرغم اینکه هنوز از مواضع خود عقب نشینی نکرده اند، با اتکال به خدا و با پشتیبانی از جبهه مقاومت و آل سعود که از تسلیحات پشتیبانی می کنند، هر روز بر قدرت خود می افزایند. و سیاست اکثر کشورهای جهان را به زانو درآورده و باعث شده است که عربستان سعودی پس از هشت سال تهاجم نابرابر به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکند و از نظر سیاسی دستاورد چندانی نداشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات سعودی ها طی عملیات های چند روز گذشته در حملات یمنی ها به پالایشگاه ها در راس تنوره، آرامکو در جده و چند مرکز مهم در ریاض را هدف قرار دادند. «رابیگ نیز مورد هدف چندین پهپاد قرار گرفت و جیزان و نجران نیز مورد هدف تعداد زیادی پهپاد قرار گرفتند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن پاسخی به تجاوز سعودی ها ندادند و به اماکن مسکونی و عمومی مانند عربستان سعودی حمله نکردند، بلکه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که هزینه جنگ را پرداخت کردند، حمله کردند و این نشان دهنده تعهد است. انسانیت جنایت جنگی است

وی گفت: جنگ یمن موقعیت عربستان را نه تنها در اتحادیه عرب بلکه در شورای همکاری خلیج فارس کاهش داده است. اکنون که جنگ یمن هشتمین سال خود را می گذراند، عربستان سعودی از نظر آسیب هایی که به زیرساخت های خود وارد کرده و هزینه های هنگفتی که متحمل شده است تمرکز خود را در جهان عرب و حتی خلیج فارس از دست داده است.تجاوز به عنف ضرر مضاعف است. برای رهبران سعودی

وی گفت: متحدان سعودی که این کشور را به حمله به یمن تشویق کردند، خود از فروش تسلیحات و پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود در منطقه سود برده‌اند. آمریکایی ها پس از حمله نیروهای مسلح یمن به آرامکو، سعودی ها را تنها گذاشتند و به این جمله بسنده کردند که «حمله به آرامکو منافع ما را به خطر نمی اندازد».

به گفته این کارشناس سیاسی؛ باید به یاد داشته باشیم که نیاز به بازدارندگی نظامی در یک کشور باعث شده است که آمریکا پس از حمله چند روز پیش یمن اعلام کند که قصد دارد قطعنامه ای برای پایان دادن به جنگ یمن اتخاذ کند!!

وی افزود: این اظهارات به این معناست که اگر حمله به ملت ها با پاسخ متقابل مواجه شود و ملت ها آمادگی نظامی و توانایی دفاع از خود را داشته باشند، اصولاً هیچ مهاجمی به خود اجازه نمی دهد حقوق ملت ها را زیر پا بگذارد و اگر یمن هفت سال باشد. پیش از این بود که در اصل جنگ وجود نداشت.

ادامه جنگ در یمن به ضرر عربستان خواهد بود و ادامه جنگ پناهگاه امنی برای گسترش تروریسم در منطقه خواهد بود. شرایط نیز پایان تهاجم عربستان به یمن است. مثل محاصره این کشور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید