افزایش همکاری های منطقه ای و بین المللی برای از بین بردن کامل تروریسم ضروری است


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909792

دبیر شورای امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه خطر تروریسم و ​​افراط گرایی همچنان امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند، گفت: ضرورت تداوم و تقویت همکاری های منطقه ای و بین المللی وجود دارد. وی بر رفع کامل خطرات این پدیده شوم تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه که به تهران سفر کرده است، صبح امروز با علی شمخانی نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این نشست با اشاره به شرایط منطقه ای و جهانی راه برون رفت از بحران ها و چالش های موجود را گفت و گو و همکاری های منطقه ای و بین المللی دانست.

وی با تبیین ابعاد جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه ملت ایران و آثار تحریم های ظالمانه آمریکا، تصریح کرد: گسترش همکاری های دوجانبه و منطقه ای به ویژه با کشورهای همسایه در حوزه اقتصادی از اولویت های راهبردی کشورمان است.

شمخانی تقویت روند همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل، کشاورزی، تجاری، بانکی و محیط‌زیست را حائز اهمیت دانست و افزود: باید با اتخاذ تدابیر لازم، موانع موجود در این بخش‌ها به سرعت برطرف شود.

وی همچنین تقویت همکاری های چندجانبه در سازمان های منطقه ای به ویژه شانگهای برای استفاده هوشمندانه از ظرفیت مبادلات کشورهای عضو را ضروری دانست.

دبیر شورای امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه خطر تروریسم و ​​افراط گرایی همچنان امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند، گفت: ضرورت تداوم و تقویت همکاری های منطقه ای و بین المللی وجود دارد. وی بر رفع کامل خطرات این پدیده شوم تاکید کرد.

شمخانی با اشاره به بحران اوکراین گفت: ایران از هر ابتکاری که منجر به آتش بس و صلح بین روسیه و اوکراین بر اساس گفتگو شود استقبال و حمایت می کند و آماده ایفای نقش در پایان جنگ است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بر ایجاد نهادهای مشترک و هم افزا برای مقابله با تحریم ها و فعال سازی ظرفیت نهادهای بین المللی در مقابله با تحریم ها و کشورهای تحریم کننده تاکید کرد.

در این نشست نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز با تاکید بر سطح راهبردی، از تسریع همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به توافقات قبلی بین نهادهای امنیت ملی ایران و روسیه و تعیین نقشه راه همکاری های راهبردی به ویژه در زمینه مقابله با تحریم های اقتصادی و فناوری، افزود: مهمترین هدف از سفر به تهران تبادل نظر است. ایده هایی برای تسریع در اجرای پروژه های مشترک علاوه بر ارائه مکانیسم های پویا برای شروع فعالیت های جدید در حوزه های اقتصادی، تجاری، انرژی و فناوری.

پاتروشف گفت: ایجاد هم افزایی در ظرفیت ترانزیتی به ویژه تکمیل سریع کریدور شمال-جنوب گامی موثر برای ارتقای کیفیت همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه و بین المللی است.

پاتروشف با تاکید بر پیگیری طرح مشترک دو کشور برای تشکیل گروه دوستی مدافعان منشور ملل متحد با حضور کشورهایی که به طور غیرقانونی از سوی غرب تحریم شده اند، افزود: کشورهای غربی به ویژه آمریکا تحریم ها را از سوی غرب پیگیری می کنند. نقض منشور ملل متحد و استفاده از جنگ ترکیبی اراده سیاسی آنها کشورهای مستقل است.

به هر حال دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه با ارائه گزارشی از بحران اوکراین اظهار داشت: از همان ابتدا امپراتوری رسانه ای غرب با تحریف واقعیت ها تلاش گسترده ای برای ایجاد انحراف در جهان انجام داد. افکار عمومی در مورد چگونگی آغاز بحران در اوکراین و واقعیت های واقعی آن در دستور کار است

دیدگاهتان را بنویسید