آمریکا صادر کننده تروریسم است/ ایران امروز در خط مقدم مقابله با تروریسم قرار دارد

رئیس پلیس چین:

سردار فرجه، ایران و چین را دو کشور تاثیرگذار در امنیت منطقه عنوان کرد و گفت: با گسترش رویدادهای بین المللی، توسعه روابط دو کشور در حوزه امنیتی و انتظامی بیش از پیش مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری موج


سردار احمدرضا رادان در دیدار با Chen Wenqing رئیس دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری خلق چین گفت: قبل از شروع صحبت باید از ابراز همدردی شما با مردم کشورم تشکر کنم. در خصوص حادثه بمب گذاری اخیر در کنار مزار شهید سلیمانی در کرمان. در این حادثه چند افسر پلیس آنها هم شهید شدند، یکی از آنها مدتی در بیمارستان بستری بود و اخیراً به شهادت رسید، با اجازه خانواده اعضای بدنش اهدا شد، ما از این اتفاق تعجب می کنیم که یک پلیس با خود جان چند نفر را نجات می دهد. شهادت.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشورمان ادامه داد: با گسترش تحولات بین المللی، ضرورت توسعه روابط دو کشور در حوزه امنیت پلیسی بیش از پیش مورد انتظار است. به همین دلیل است که پلیس ایران آماده توسعه همکاری برای مبارزه با تروریسم است. همانطور که می دانید تروریسم پدیده ای است که در همه ابعاد می تواند نفوذ کند و عملیات انجام دهد و جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و قهرمان بزرگ ملی ما قاسم سلیمانی نیز در این راه به شهادت رسید. جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین باید برای نابودی تروریست ها تلاش کنند.

رادان در ادامه به بحث مبارزه با جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر پرداخت و گفت: ایران در مبارزه با مواد مخدر حدود 4 هزار شهید تقدیم کرده است و سالانه حدود 1100 تا 1200 تن مواد مخدر کشف می شود و این یعنی در خط مقدم هستیم. از مبارزه با مواد مخدر

وی در ادامه بر توسعه روابط در زمینه مبارزه با جرایم سایبری و جرایم سازمان یافته تاکید کرد و گفت: دو کشور به دلیل تجربه خوبی که در این زمینه دارند می توانند به یکدیگر کمک کنند. همکاری در بخش های آموزشی و عملیاتی نیز ممکن است به شکل همکاری در شانگهای باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با توجه به سوالات مطرح شده از سوی طرف چینی گفت: بین امنیت و ثبات اقتصادی رابطه مستقیم وجود دارد و برای من جالب است که چین توانسته در مدت کوتاهی با کیفیت بالا به این توسعه دست یابد. چین به همراه مردم توسعه یافته است و این استراتژی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه غربی ها و در راس آنها آمریکا هنوز درک نکرده اند که معادلات دنیا تغییر کرده است، ادامه داد: باید استراتژی خود را تغییر دهند. ایران، چین و روسیه ثابت کرده اند که دوران تک قطبی به پایان رسیده است و ما معتقدیم که آمریکا یک قدرت جعلی است زیرا هر جا که ببر جعلی دخالت کرد، شکست را سخت دنبال کرد. باید به خاطر داشته باشید که ترامپ در دوره اول ریاست جمهوری گفت؛ آمریکا داعش را به تنهایی بزرگ کرد.

سردار رادان وی افزود: آمریکا به هر کشور در حال توسعه تروریسم صادر می کند و کشورهایی مانند چین و روسیه نیز در معرض تهدید تروریسم هستند. جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در برابر تروریسم و ​​داعش می جنگد و در این راه شهدا تقدیم می کند. حفظ امنیت مرکز دایره ثبات اجتماعی و اقتصادی است و پلیس در ایران در حال توسعه و تقویت و تقویت زیرساخت ها است. به همین دلیل است که ما می خواهیم تعامل با چین را در سطح امنیتی و اجتماعی گسترش دهیم.

وی افزود: این موضوعات بستر جدید تعامل دو کشور است و ما در این موضوع حل و فصل هستیم و از حمایت شما در سازمان همکاری شانگهای و بریکس تشکر می کنم. دو کشور دوست ایران و چین می توانند نقش موثری در امنیت منطقه داشته باشند و ما صمیمانه تجربیات خود را در همه زمینه ها به دوستان خود در چین ارائه می کنیم و انتظار داریم این توسعه همکاری ها برنامه منظم و عملی داشته باشد. همراه با آن



آیا این خبر مفید بود؟