آمریکا مقصر اصلی / نیاز به لغو کامل تحریم هاست

ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782930

امیرعبدالیان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه آلمان:

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص مذاکرات آتی در وین گفت: آمریکا مقصر اصلی شرایط فعلی است و پس از خروج آمریکا و اخراج سه کشور اروپایی، بی اعتمادی افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «هایکو ماسوزیر امور خارجه آلمان دوشنبه شب در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، مذاکرات وین و تحولات منطقه گفتگو کرد.

هایو ماسوزیر امور خارجه آلمان ضمن تبریک به وزیر امور خارجه برای وی آرزوی شفای عاجل کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو با اشاره به سابقه همکاری های خوب دو کشور در زمینه های مختلف بر ضرورت توسعه آنها تاکید کرد.

هایو ماس وی با اشاره به علاقه شرکت های آلمانی برای همکاری با ایران ابراز امیدواری کرد که این نوع همکاری ها با رفع مشکلات تقویت شود.

دو طرف در مورد اهمیت همکاری در صنعت، انرژی های تجدیدپذیر، نیروگاه ها، کشاورزی، پزشکی، علم و فناوری و محیط زیست گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان به مذاکرات آتی در وین اشاره کرد بیاور آمریکا مقصر اصلی است. همچنین خروج آمریکا و بدهکاری سه کشور اروپایی بی اعتمادی فزاینده ای دارد. آه تو رشد کرده است. بنابراین لغو کامل تحریم ها ضروری است. وی همچنین بر لزوم پرهیز طرف های اروپایی از بیانیه ها و اظهارات تحریک آمیز تاکید کرد.

امیرعبداللهیان وی گفت: استفاده از زبان زور و تهدید در مذاکرات فایده ای ندارد و جمهوری اسلامی ایران تن به ساخت و سازهای دروغین نخواهد داد. هرگونه اظهارنظر نادرست یا نادرست می تواند تلاش های جاری را به خطر بیندازد.

وی گفت: آلمان بی اعتمادی ایران را درک می کند.

در این گفتگوی صمیمانه، مسائل منطقه ای نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مشکلات کنونی عراق بار دیگر بر محکومیت جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمله به اقامتگاه نخست وزیر عراق تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به موضع مشترک آلمان و ایران در محکومیت این اقدام، بر ادامه حمایت از صلح و ثبات در عراق تاکید کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به مشکلات و توسعه در افغانستان بر ضرورت ارسال کمک های بیشتر به این کشور تاکید کرد و با اشاره به روند تکمیل واکسیناسیون حدود چهار میلیون افغان مقیم ایران، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک ها را اعلام کرد. به آلمان از طریق وی بر مرزهای کشورمان تا افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به لزوم تلاش برای پایان دادن به محاصره انسانی یمن اشاره کرد که مورد استقبال آلمان قرار گرفت.

توسعه لبنان و حمایت دولت قانونی آن کشور از جمله نکاتی بود که در این گفتگوی تلفنی مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید