آمریکا نسبت به افزایش تهدید فضایی نظامی چین هشدار داد


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914267

رئیس بخش فضایی ارتش آمریکا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای گفت: توسعه سریع توانایی‌های نظامی چین خطرات فزاینده‌ای را برای برتری آمریکا در فضا ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نینا آرمانیو، رئیس بخش فضایی ارتش آمریکا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای گفت که توسعه سریع توانایی‌های نظامی چین، تهدیدات فزاینده‌ای را برای برتری آمریکا در فضا ایجاد کرده است.

به گزارش رویترز، این مقام ارشد آمریکایی در بخشی از سخنرانی خود در مراسمی در سیدنی استرالیا گفت: پکن در توسعه فناوری نظامی فضایی از جمله پیشرفت هایی در زمینه هایی مانند ارتباطات ماهواره ای و قابلیت استفاده مجدد، پیشرفت های چشمگیری داشته است. فضاپیمایی که به کشورها اجازه می دهد برنامه های فضایی خود را به سرعت گسترش دهند. من فکر می کنم کاملاً ممکن است که آنها به ما برسند و حتی از ما پیشی بگیرند.

این مقام آمریکایی در ادامه تاکید کرد: چین تنها کشوری است که قصد تغییر نظم بین‌المللی را دارد و از قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فناوری برای رسیدن به این هدف برخوردار است. میزان زباله های فضایی در سال های اخیر این میدان‌های زباله همه سیستم‌های ما در فضا را تهدید می‌کنند و این سیستم‌ها برای امنیت، منافع اقتصادی و علمی همه کشورها حیاتی هستند.»

پکن در سال های اخیر در رقابت با آمریکا و روسیه پیشرفت چشمگیری در زمینه فضای نظامی داشته است. اخیراً یک مقام چینی ماه و مریخ را با جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی که متعلق به چین است مقایسه کرد. چین همچنین در حال توسعه فناوری آزمایشی با هدف استخراج منابع طبیعی از سیارک ها و سیارات کوچک است.

نیروی فضایی ایالات متحده در سال 2019 تا حدی به عنوان تلاشی برای مقابله با توانایی های رو به رشد چین ایجاد شد و چهارمین شاخه از ارتش این کشور است. این آژانس روز سه شنبه 3 فضانورد را به ایستگاه فضایی جدید خود خواهد فرستاد.

در سال های اخیر، پکن در رقابت با آمریکا و روسیه در فضای نظامی پیشرفت چشمگیری داشته است. اخیراً یک مقام چینی ماه و مریخ را با جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی که متعلق به چین است مقایسه کرد. چین همچنین در حال توسعه فناوری آزمایشی با هدف استخراج منابع طبیعی از سیارک ها و سیارات کوچک است.

نیروی فضایی ایالات متحده در سال 2019 تا حدی به عنوان تلاشی برای مقابله با توانایی های رو به رشد چین ایجاد شد و چهارمین شاخه از ارتش این کشور است. این آژانس روز سه شنبه 3 فضانورد را به ایستگاه فضایی جدید خود خواهد فرستاد.

دیدگاهتان را بنویسید