ائتلاف فتح نسبت به طرح خطرناک آمریکا در عراق هشدار داد

ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784187

یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق نسبت به طرح خطرناک آمریکا برای هدف قرار دادن مقامات نظامی و سیاسی عراق و مقصر دانستن قیام مردمی هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد البلدوی، یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق، از تاخیر در حمله به خانه مصطفی القاظمی، نخست وزیر عراق ابراز شگفتی کرد و نسبت به اقدام آمریکا برای ترور رهبران سیاسی و نظامی عراق هشدار داد.

وی افزود: عیب آن این است که دولت احزاب عراقی را که وفاداری آنها به این کشور در جنگ با داعش ثابت شد مقصر می داند و در عین حال متهم اصلی را رها می کند که از موقعیت برای برهم زدن اوضاع سوء استفاده می کند.

البلدوی گفت: الحضراء علاوه بر مسئولیت امنیت هوایی در منطقه بغداد با سامانه دفاعی سیرام آمریکا، بالگردهای آنها به طور منظم و شبانه روزی بر فراز عراق پرواز می کنند، بنابراین آمریکایی ها اولین و آخرین مقصر هستند.

البلدوی تاکید کرد که همه فرماندهان نظامی و سیاستمداران عراق در خطر هستند و ممکن است آمریکایی ها به آنها روی بیاورند و خیزش مردمی را در این زمینه مقصر بدانند.

عبدالهادی مهن، نماینده سابق پارلمان عراق نیز گفت که آمریکایی‌ها می‌گویند سامانه سورام هر هدفی را در منطقه سبز منهدم می‌کند، اما در جریان حمله به خانه القاظمی فعال نبود که نشان‌دهنده یک اقدام ساختگی در بین نخست‌وزیر است. وزیر و واشنگتن

محمد کریم، یکی از اعضای فراکسیون صادقون، نیز گفت که نیروهای آمریکایی مسئول حمله به خانه القاظمی هستند، زیرا آنها آسمان عراق را تحت کنترل داشتند، به ویژه اینکه پدافند هوایی آمریکا همه اهداف را زیر نظر داشت.

وی ادامه داد: دلایل غیرفعال شدن سیستم آمریکایی باید مشخص شود و سفارت آمریکا در بغداد باید پاسخگو باشد زیرا این سامانه به هر هدفی که به سمت منطقه سبز حرکت می کند ضربه می زند و حالا چه؟ کار در جریان حمله به خانه الکاظمی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید