آمریکا وضعیت فوق العاده در لبنان را تمدید کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) وضعیت فوق العاده در لبنان را تمدید کرد.

بایدن در این بیانیه گفت وضعیت اضطراری که رئیس جمهور آمریکا در اول اوت 2007 برای اعلام وضعیت اضطراری در لبنان اعلام کرد، پس از اول آگوست 2022 نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا در پی این بیانیه تصریح کرد: برخی اقدامات خاص مانند ارسال سلاح از ایران به حزب الله – که شامل سیستم های تسلیحاتی پیشرفته می شود – حاکمیت لبنان را تضعیف می کند، به بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در منطقه کمک می کند و تهدیدی غیرعادی است. و آنها تهدیدی فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده هستند.

ترامپ تصریح کرد: به همین دلیل وضعیت اضطراری اعلام شده در 1 اوت 2007 باید پس از 1 اوت 2022 ادامه یابد.

اقدام آمریکا بخشی از تلاش این کشور با رژیم صهیونیستی برای کاهش محبوبیت حزب الله در لبنان است. تل آویو و واشنگتن تاکنون اقدامات زیادی در این راستا انجام داده اند و از جمله بر کشورهای اروپایی فشار می آورند تا حزب الله را تروریستی اعلام کنند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که حزب الله یکی از مهم ترین احزاب سیاسی در لبنان است. اقدامات آمریکا علیه حزب الله بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته است و می گویند حزب الله نقش مهمی در حفظ صلح و ثبات در لبنان و مبارزه با گروه های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید