استاندار کرمان ریگان وضعیت فوق العاده اعلام کرد/ 75 روستا در محاصره سیل

استاندار کرمان ریگان وضعیت فوق العاده اعلام کرد/ 75 روستا در محاصره سیل

روز جدید : فرماندار ریگان در شرق کرمان با اعلام وضعیت بحرانی ناشی از سیل در این شهرستان گفت: 75 روستا در محاصره سیل قرار دارند و امدادرسانی به اکثر آنها غیرممکن است. تا زمانی که از دیروز 6 نیروی جاده ای و برقی مطلع شویم، کمک هوایی می خواهیم

همزمان با جنوب کرمان، مناطق شرقی استان نیز طی دو روز گذشته درگیر سیل شدید بوده و به گفته فرماندار ریگان، آب، برق و تلفن در مناطق کوهستانی این شهرستان قطع شده است.

امین باقری گفت: در حال حاضر تلاش برای یافتن چند مفقود از جمله یک کودک و همچنین 6 نفر از پلیس راهور و خدمات برق ادامه دارد اما تاکنون هیچ خبری دریافت نشده است.

به گفته وی صدها راس دام به ویژه در مناطق عشایری تلف شده است.

فرماندار ریگان خواستار امدادرسانی هوایی به آسیب دیدگان سیل ریگان شد و گفت: البته بارندگی دوباره شروع شده و امدادرسانی را مختل کرده است.

وی گفت: ارزیابی ما از خسارات وارده در روستاها زیاد است. محور ترانزیتی ریگان – ایرانشهر که روز گذشته به دلیل تخریب دو دستگاه پل مسدود شده بود همچنان مسدود است.

حفاری ها جریان آب در رودخانه های گزبهمان، پاسروچ و ریگان را شدید خواندند و گفتند: شدت بارندگی در مناطق کوهستانی زیاد است.

شهرستان ریگان در 285 کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

سیل 26 دی ماه در مناطق مختلف استان کرمان بیش از 170 راه روستایی را مسدود و بیش از 70 خانه را زیر آب گرفت و در برخی نقاط آب، برق و تلفن قطع شد.

دیدگاهتان را بنویسید