رئیس جمهور مصر وضعیت فوق العاده در این کشور را لغو کرد

ساعت: 06:20
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779002

رئیس جمهور مصر پس از سال ها مبارزه سرانجام وضعیت فوق العاده را لغو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر پس از چندین سال اعلام وضعیت فوق العاده، وضعیت فوق العاده را تمدید نکرد.

در همین رابطه، السیسی در صفحه رسمی خود در فیس بوک نوشت: مصر به لطف ملت بزرگ و مردم وفادار، به سرزمین امنیت و ثبات در منطقه تبدیل شده است، بنابراین برای اولین بار پس از چند سال تصمیم گرفتم که اعلام کنم. وضعیت اضطراری در کل جمهوری. «مصر را لغو کنید.

وضعیت فوق العاده در مصر سال ها در زمان ریاست جمهوری حسنی مبارک در مصر برقرار بود و پس از حذف این قانون لغو شد. سپس در 9 آوریل 2017، پس از انفجار در دو کلیسا در طنطا و اسکندریه، این قانون دوباره توسط السیسی تصویب شد و از آن زمان هر سه ماه یکبار تمدید می شود.

بر اساس این قانون، نیروهای مسلح و پلیس این اختیار را داشتند که برای مقابله با خطرات تروریسم، حفظ امنیت در سراسر کشور، حفاظت از اموال عمومی و خصوصی و حفاظت از جان شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند. در طول سال ها، فعالان حقوقی در مصر خواستار لغو این قانون شده اند. مصر حدود پنج دهه است که در وضعیت اضطراری قرار دارد. از زمان حمله رژیم صهیونیستی به مصر در ژوئن 1967، مصر 13 سال است که در وضعیت اضطراری قرار دارد.

رئیس جمهور مصر در خصوص لغو وضعیت اضطراری در کشورش افزود: مردم مصر با مشارکت خالصانه خود در تمامی تلاش های عمرانی و عمرانی سازنده واقعی این تصمیم مستمر در طول سالیان متمادی بوده اند.

وی ادامه داد: وقتی این تصمیم را اعلام می کنم با کمال احترام و تشکر از شهدای قهرمانم یاد می کنم که بدون آنها به امنیت و ثبات نمی رسیدیم. ما با کمک خداوند و حمایت همیشگی به سوی ساختن یک جمهوری جدید پیش می رویم. زنده باد مصر .. زنده باد مصر .. زنده باد مصر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید