4 دستور رئیس جمهور به مدیران اجرایی جلسه فوق العاده برای رسیدگی به حادثه کلانشهر


ساعت: 23:21
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841803

جلسه فوق العاده قرائت آخرین وضعیت در ساختمان کلانشهر آبادان با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه فوق‌العاده‌ای امشب با حضور آیت‌الله رئیسی و مسئولان رسیدگی به گزارش‌های هیئت‌های اعزامی و رصد و رصد آخرین اقدامات انجام شده در حادثه ریزش ساختمان پایتخت آبادان برگزار شد.

این جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان دستگاه های مختلف در حادثه اخیر آبادان برگزار شد.

در ابتدای این دیدار پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله برتسلیت خطاب به مردم داغدار آبادان و همچنین دستور خطاب به مسئولان برای برخورد با ابعاد مختلف حادثه و جلوگیری از تکرار این حادثه بیان شد. حوادث توسط رئیس جمهور قرائت شد.

متن پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

حادثه ناگوار آبادان علاوه بر لزوم اقدام سریع و استفاده از همه فرصت ها برای کاهش تلفات جانی که هم اکنون از اهمیت بالایی برخوردار است، وظیفه تعقیب و مجازات عاملان حادثه و مجازات آنها با کمک دستگاه قضایی است. . و همچنین تلاش فراوان برای جلوگیری از تکرار آن همه نقاط کشور بر عهده همه ما مسئولان کشور است.

بر خود لازم می دانم از فعالیت چند روزه خدمتگزاران کشور تشکر و خواهان پیگیری و جدیت کامل در این زمینه باشم. این حادثه را به جان باختگان تسلیت می گویم و برای آنان صبر و اجر مسئلت دارم.
سیدلی خمنه آی

در ادامه معاون اول رئیس جمهور گزارش را به هیئت در آبادان ارائه کرد و نمایندگان دستگاه های حاضر نیز گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.

رئیس جمهور پس از اطلاع از آخرین گزارش ها از آواربرداری و امداد رسانی، ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و اهالی آبادان، بر بسیج تمامی امکانات برای نجات مجروحان و مفقودین تاکید کرد و گفت: به مجروحان کمک کامل کنیم. و عملیات نجات تا حد امکان ادامه خواهد داشت.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: همه باید هوشیار باشند تا در حین انجام امور بشردوستانه با مردم و امدادگران حادثه غیرمنتظره ای پیش نیاید.

رئیس جمهور برای اجرای منویات مقام معظم رهبری از حضور وزیر کشور و تمامی دستگاه های بشردوستانه تقدیر و تشکر کرد و از رسانه ملی تشکر کرد و خاطرنشان کرد: مراقب این تلاش ها باشید.

رئیس جمهور در بخش دوم دستورات خود بر شناسایی و تعقیب عاملان این حادثه تاکید کرد و گفت: هر فردی از هر رده ای که در این حادثه مرتکب تخلف یا کوتاهی شده باشد باید به شدت برخورد شود.

سومین دستور رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی و نظارتی در روند ساخت و ساز بود. آیت الله رئیسی تاکید کرد: هیچ ساختمانی بدون رعایت اصول، ضوابط و استانداردهای مهندسی ساخته نشود و از ادامه فعالیت ها و ساخت ساختمان های دارای سازه های خطرناک جلوگیری شود.

رئیس‌جمهور در چهارمین دستور خود به وزارت کشور و سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها دستور داد تا ساختمان‌های خطرناک و آسیب‌دیده را شناسایی و معرفی کنند تا مالکان این ساختمان‌ها نسبت به بازسازی، تخلیه یا تخریب آن‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید