آمریکا و اروپا به دنبال منحرف کردن توجه از فلسطین هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل تحلیل می کند که آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهند توجهات را از بحران فلسطین و رژیم موقت صهیونیستی منحرف کنند.

نبنزیا جمعه شب در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که زمان اصلاح وضعیت بحران فلسطین با اجرای قطعنامه های حل این بحران فرا رسیده است.

به گزارش سایت «ریانووستی» وی توضیح داد: شورای امنیت واقعاً به فلسطینی ها مدیون است، قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل چندین دهه است که اجرا نمی شود، تعجب می کنم که چرا کسانی که عملاً خودشان جلوی آنها را می گیرند، نمی کنند. آنرا گزارش کن.”

این دیپلمات روس با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که شورای امنیت گامی واقعی برای اصلاح این وضعیت بردارد، گفت: نشست امروز شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه در پی تشدید تنش ها بین فلسطینی ها و صهیونیست ها در مناطق اشغالی برگزار شد. مناطق، کرانه باختری، از جمله بیت المقدس شرقی، و همچنین در اطراف نوار غزه.

بر اساس این گزارش، نبنزیا همچنین افزود: ما از همه می‌خواهیم که خویشتن‌دار باشند و فوراً از خشونت و اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند. خشونت می تواند گام های یک جانبه ای مانند تصرف زمین، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی، اخراج فلسطینی ها و تخریب خانه های آنها، سلب مالکیت، دستگیری های خودسرانه توسط اسرائیل باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا و اروپا در تلاش هستند تا توجهات را از بحران فلسطین منحرف کنند، تاکید کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا سهم جدی در وضعیت وخیم مناقشه فلسطین و اسرائیل دارند. “

به گفته ریانوفسی، روسی، واشنگتن و بروکسل با اعلام نیاز به اولویت‌بندی سایر بحران‌ها، تلاش می‌کنند توجه جامعه جهانی را از درگیری‌های منطقه‌ای حاد، از جمله درگیری فلسطین و اسرائیل، که کلید خاورمیانه است، منحرف کنند. نماینده در سازمان ملل

نبنزیا در این خصوص افزود: تعامل میانجیگران بین المللی از گروه چهارجانبه خاورمیانه محدود است. توجه داشته باشید که این اولین بار نیست که این اتفاق می افتد. “همکاران ما همیشه بهانه هایی خواهند داشت که چرا حاضر نیستند برای صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها به طور جدی تلاش کنند.

بامداد سه شنبه بود که در مقاومت مسلحانه جوانان و رزمندگان فلسطینی در برابر نفوذ عوامل مخفی رژیم صهیونیستی در نابلس سه نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند.

دیدگاهتان را بنویسید