آنتونی بلینکن: واشنگتن هر اقدامی را برای جلوگیری از انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه انجام خواهد داد

آنتونی بلینکن: واشنگتن هر اقدامی را برای جلوگیری از انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه انجام خواهد داد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از هر ابزاری برای جلوگیری از انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه در پی اعمال تحریم های جدید علیه هفت «فعال پهپاد در ایران» استفاده خواهد کرد.

بلینکن همچنین برخی ادعاهای رد شده را تکرار کرد و افزود که با وجود تحریم‌های آمریکا علیه افراد و سازمان‌های فعال در تولید و حمل و نقل پهپاد در ایران، روسیه همچنان از این پهپادها در حملات خود به زیرساخت‌های اوکراینی استفاده می‌کند.

دیروز – جمعه – دولت آمریکا هفت نفر مرتبط با صنایع تولید پهپاد ایران را در ادامه ساخت و سازهای فضایی خود در ارتباط با صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد که شش نفر از مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیره شرکت صنایع هوایی قدس و همچنین مدیرعامل سازمان صنایع هوافضای ایران به فهرست تحریم ها اضافه شده اند.

«حجت اله قریشی» مدیرعامل شرکت صنایع هوایی قدس، «قاسم دماوندیان» عضو هیأت مدیره شرکت صنایع هوایی قدس، «حمیدرضا شریفی تهرانی»، «رضا خاکی»، «مجیدرضا نیازی» و «ولی ارلانی زاده» افراد تحریمی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید