آه از اندوهی که با غمی دیگر تازه می شود

آه از اندوهی که با غمی دیگر تازه می شود

ساعت 5:30 صبح دیروز قطار مسافربری مشهد – یزد به دلیل خروج از ریل در ایستگاه مزینو در مسیر خود بود. در این قطار 348 مسافر حضور داشتند که بر اساس اخبار منتشر شده، 5 واگن از ریل خارج شدند. این حادثه تا شب گذشته 22 کشته و 86 مجروح برجای گذاشت.

راننده بیل مکانیکی مقصر شناخته شد

به گفته منابع رسمی وجود بیل مکانیکی راه آهن علت این حادثه بوده و راننده بیل مکانیکی مقصر شناخته شده است. پس چند ایرانی دیگر بر اثر خطای انسانی کشته شدند؟ پس از انتشار این خبر بیشترین سوال کاربران شبکه های اجتماعی این بود که آیا وجود بیل مکانیکی در قطار مسافربری طبیعی است؟ ظاهراً ناهماهنگی زمانی اتفاق دیگری بر تاریخ وقایع ایران افزود. برخی معتقدند که بیل مکانیکی به طور کلی در معرض خطای انسانی نیست. این گروه معمولاً بر روی ناوگان یا لباس های ریلی تمرکز می کنند. گفته می شود حدود 40 درصد از ریل های این مسیر فرسوده است.

5 خودرو را از ریل خارج کردند

به گفته مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، پنج واگن از ریل خارج شد و در همان دقایق اولیه علاوه بر امدادگران، سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد نیز اعزام شد.

بر اساس آخرین جزئیاتی که در زمان نگارش این گزارش منتشر شد، اورژانس یزد آخرین آمار فوتی های خروج از خط قطار مشهد – یزد را ۲۲ نفر اعلام کرد.

محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: پنج نفر در این حادثه مفقود شدند و بیش از 86 نفر مجروح شدند.

اجساد شناخته نمی شوند

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: عوامل حاضر در این حادثه در حال پوشش دادن متوفیان بودند و به دلیل اینکه شدت حادثه بالا بود و اجساد شناسایی نشدند، سه خودروی پزشکی قانونی به پزشکی قانونی اعزام شدند. انتقال اجساد صحنه هایی برای شناسایی هر چه سریعتر اجساد هستند.

ورود مقام قضایی برای بررسی ابعاد حادثه

در پی حادثه قطار مسافربری مشهد یزد و کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرسی کل استان خراسان جنوبی دستور داد تا تمامی جوانب موضوع را بررسی کند.

ذبیح الله هدیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرسی کل استان خراسان جنوبی دستور داد با حضور در محل، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و اقدامات لازم را برای معرفی عاملان احتمالی به مراجع قضایی و اجرایی انجام دهند.

تیم رئیس جمهور تمام امکانات را برای کمک رسانی به مجروحان بسیج کند

رئیس جمهور در تماس با استانداران خراسان جنوبی و یزد و استاندار طبس، آخرین وضعیت مجروحان و بازماندگان حادثه سانحه ریلی طبس را پیگیری و بر بسیج تمامی امکانات برای کمک به مجروحان حادثه خروج قطار از ریل در طبس تاکید کرد.

ابراهیم رئیسی ضمن تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه تلخ، برای آنان صبر و اجر جزیل از خداوند متعال خواستار شد.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت به وزرای کشور و راه دستور داد تا دلایل خروج قطار از ریل را بررسی و با علل وقوع چنین حوادث تلخ برخورد کنند تا دیگر چنین حوادثی تکرار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید