شش مقاله دیگر در رتبه بندی معلمان دیگر را مرور کنید

شش مقاله دیگر در رتبه بندی معلمان دیگر را مرور کنید

علی حدادی نماینده فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی و کاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه شبکه آموزش عصر ایران آخرین وضعیت رتبه بندی را بررسی کردند. طرح معلمان

نماینده فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

وی گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان 30 هزار میلیارد تن برآورد شده است که 15 هزار میلیارد تن آن برای 6 ماهه امسال برنامه ریزی شده است. ممکن است و ما آن را انجام خواهیم داد.

رتبه بندی فقط امرار معاش نیست
حدادی ارتقای جایگاه خود و جایگاه اجتماعی و شغلی معلمان، مهندسی نیروی انسانی و ارزشیابی معلمان و به روز رسانی آنها را از ویژگی های طرح رتبه بندی فرهنگی خواند و گفت: رتبه بندی صرفا معیشتی نیست، بلکه یکی است. یکی از مولفه های آن مسئله حیات فرهنگی است.»

وی افزود: رتبه بندی معلمان فرآیندی مستقل از قانون کار اداری کشور و دانشگاه ها است.

حدادی با بیان اینکه اگر می خواهیم کشور آباد و آباد باشد باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: استفاده از رتبه بندی معلمان برای ارتقای سطح علمی، آموزشی و حرفه ای آنها.

رتبه بندی معلمان عدم تعادل در پرداخت ها را اصلاح و اصلاح می کند
یکی از اعضای فراکسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان عدم تعادل پرداخت ها را اصلاح و اصلاح می کند ، گفت: یکی از مواد اصلی این لایحه ماده 7 است که به امتیازات و میزان افزایش می پردازد. از هر رتبه و آنچه امروز در لایحه است باید تعدیل شود که حتماً پیشنهادات توسط نمایندگان ارائه شود.

وی با بیان اینکه مجلس به تنهایی نمی تواند وضعیت آموزش و پرورش و فرهنگیان را بهبود بخشد، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همه دستگاه ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش رسمی و همگانی در راستای تحقق اهداف اساسی هستند. آموزش و پرورش . .

حدادی افزود: بحث فیش ها تنها یکی از معضلات جامعه فرهنگی ماست، بسیاری از مسائل دیگر نیز نیازمند توجه ویژه است و قطعا به این موضوعات توجه خواهیم کرد.

طرح رتبه بندی فرهنگی به دنبال ارتقای کیفیت فرآیند آموزشی است
احمدی لشکی همچنین با تأکید بر اینکه موضوع رتبه بندی فراتر از مسائل مالی است گفت: در این زمینه مسائل زیادی وجود دارد که یکی از آنها مسائل مالی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح رتبه بندی معلمان با هدف ارتقای کیفیت روند آموزشی و نگاه والایی به ارتقای منزلت و منزلت اجتماعی معلمان است. تخصص، شایستگی و رقابت پذیری عملکرد معلمان را در نظر می گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما مجری آن چیزی هستیم که قانونگذار به ما می گوید، اظهار داشت: این قانون می تواند از مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی یا اسناد بالادستی باشد؛ این قانون می تواند از سوی مجلس شورای اسلامی باشد. در سند تغییر اساسی در تصمیم که تحت عناوین 2-10 ارائه شده است، بحث تربیت معلم و تقویت انگیزه رشد شغلی آنها ذکر شده است که باید آن را اجرا کنیم. ضمناً در بند 2 بند 12 ماده 63 قانون ششم توسعه فضایی به صراحت آمده است که در بحث تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش باید بهترین ها را انتخاب کنیم، لذا دولت لایحه ای را تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. مارس 2010

وی با تاکید بر اینکه مهندسی منابع انسانی به طور کامل در طرح رتبه بندی معلمان گنجانده شده است، گفت: واقعیت این است که امروز از وضعیت فعلی راضی نیستیم. نظر ما این است که معلمی که فیزیک خوانده نباید ادبیات عرب تدریس کند و بعد از طریق کنکور بین دانش آموزان رقابت ایجاد شود که قبول نداریم و باید اصلاح شود.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه ساماندهی و مهندسی نیروی انسانی را یک ضرورت می دانیم، گفت: آیا محدودیت ها و کمبودهای موجود معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی با وجود این کمبود ظرفیت تربیت این همه نیرو را دارند؟ البته در بحث ساماندهی نیروی انسانی که به نظر من می تواند رتبه بندی معلمان را رقم بزند، امکان پذیر نیست و اصولا باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی از دلایل عقب ماندگی نظام آموزشی کشور ، سیاست زدگی است
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش یکی از دلایل عقب ماندگی نظام آموزشی در کشور را سیاسی بودن در این حوزه دانست و گفت: افرادی در کشور هستند که می خواهند تحول ایجاد کنند. در عرض دو سال امکان پذیر است و کارشناسان می گویند حداقل 20 تا 30 سال برای تغییر تحصیلی طول می کشد.

وی افزود: آموزش و پرورش هر زمان سیاسی شود قطعا با شکست مواجه می شود.

احمدیلاشکی گفت: تاکنون 5 رتبه بندی معلمان (دستیار، مدرس، مدرس، استادیار، دانشیار و مدرس) بررسی شده است. باقی می ماند که شش ماده مهم دیگر را که پس از تصویب نهایی این طرح در مجلس و تصویب هیات امنا اجرا خواهیم کرد، بررسی کنیم.

معاون حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به ماده 5 قانون رتبه بندی معلمان می گوید: عملکرد حرفه ای، حرفه ای، رقابتی، دانش آموزشی تخصصی، سال ها سابقه تدریس، مدرک تحصیلی نهایی و کسب مدرک امتیازات لازم در نظام طبقه بندی معلمان در یکی از رتبه های پنج گانه ماده 3 لحاظ خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چند معلم مشمول این موضوع می شوند، گفت: هرکس در آموزش و پرورش در رده خود معلم است که 733 هزار نفر است.

احمدی لاشکی درباره نحوه ارزشیابی معلمان نیز گفت: در بحث ساماندهی معلمان در هر مدیریت شهری کمیته حسابرسی تشکیل می شود و افرادی هستند که آگاهی کامل و مدارک لازم را داشته باشند. در حالی که در گذشته حدود 10 سامانه در آموزش و پرورش وجود داشت، اکنون این سامانه ها با نام «سیدا سامانه» ادغام شده اند و این نگرانی ها را کاهش می دهد، البته معایبی هم دارد که با این سامانه مشکلات را برطرف می کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: کل بودجه دولت در سال 1400 با رقم یک هزار و سیصد و هفتاد هزار میلیارد تومان بسته شد اما سهم آموزش و پرورش کمتر است. 120 میلیارد تومانی گفت: وقتی 99 درصد بودجه ای که آموزش و پرورش می گیرد برای پرداخت حقوق است، چگونه می توانیم وارد بحث کیفیت در آموزش و پرورش شویم.

دیدگاهتان را بنویسید