آکسیوس: اسرائیل برای آزادی ده‌ها گروگان در جنگ غزه توقف یک هفته‌ای را پیشنهاد می‌کند

آکسیوس: اسرائیل برای آزادی ده‌ها گروگان در جنگ غزه توقف یک هفته‌ای را پیشنهاد می‌کند

دو مقام اسرائیلی و یک منبع دیگر روز سه شنبه به آکسیوس گفتند که اسرائیل به عنوان بخشی از توافق جدید برای آزادی ده ها گروگان، پیشنهاد توقف یک هفته ای در جنگ غزه را داده است. بر اساس این گزارش، اسرائیل این پیشنهاد را به مقامات قطری ارائه کرده است. این اولین پیشنهاد اسرائیل از زمان از سرگیری جنگ پس از یک وقفه یک هفته ای است.

در آستانه سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به مصر برای مذاکره درباره آتش بس جدید با اسرائیل، وزیر امور خارجه ایران صبح چهارشنبه با وی دیدار کرد.

به گزارش انقار، حسین امیرعبدلاخیان شامگاه سه شنبه برای رایزنی های دوجانبه با مقامات قطری و بررسی تحولات منطقه از جمله جنگ غزه به دوحه سفر کرد.

ساعتی بعد، چهارشنبه 29 دسامبر، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حماس گزارش داد که اسماعیل هنیه در راس یک “هیات عالی رتبه” به مصر سفر می کند تا درباره “پایان جنگ” با او گفتگو کند. سازمان اطلاعات و سایر مقامات کشور، برای دستیابی به توافق در مورد آزادی زندانیان مذاکره کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تایید کرد که رئیس موساد، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم، به هر دو کشور سفر کرده است تا درباره توافق احتمالی با حماس برای آزادی گروگان‌های این گروه مذاکره کند.

دو مقام اسرائیلی و یک منبع دیگر روز سه‌شنبه به آکسیوس گفتند که اسرائیل به عنوان بخشی از توافق جدید برای آزادی ده‌ها گروگان، پیشنهاد توقف یک هفته‌ای در جنگ غزه را داده است.

بر اساس این گزارش، اسرائیل این پیشنهاد را به مقامات قطری ارائه کرده است. این اولین پیشنهاد اسرائیل از زمان از سرگیری جنگ پس از یک وقفه یک هفته ای است.