جزئیات گروگان گیری خونین در ایلام (+ عکس گروگان ها و قربانیان)

جزئیات گروگان گیری خونین در ایلام (+ عکس گروگان ها و قربانیان)

روز جدیدمشخص شد سه کارمند که دو نفر از آنها زن و نفر سوم همسر و پسر نماینده سابق سیاسی استان ایلام بودند بر اثر پرتاب نارنجک جان خود را از دست دادند.

یکی از کارمندان سابق املاک بنیاد مستضعفان ایلام که با همکارانش اختلاف پیدا کرده بود، روز چهارشنبه 29 اردیبهشت 1401 آنها را گروگان گرفت و پس از شلیک و انفجار نارنجک، چهار نفر را کشت و به زندگی خود پایان داد. شما هستید

مردی که مدت ها در اداره املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام مشغول به کار بوده از اختلاف با همکارانش ناراحت شده و به دنبال فرصتی برای انتقام از همکارانش بوده است.

این مرد اخیراً یک اسلحه کلاشینکف و چندین نارنجک تهیه کرده و قصد داشت همکاران سابق خود را گروگان بگیرد. ساعت 9 صبح دیروز (چهارشنبه) این مرد پس از بررسی طرح خود به محل کار قبلی خود در خیابان پاسداران بازگشت.

اسلحه و نارنجک هایش را در کیسه ای برنج پنهان کرد و از در ورودی دفتر گذشت و وارد شد. همکارانش از دیدن او متعجب شدند و نمی دانستند چرا او به آژانس املاک بازگشته است.

چیزی نگذشت که مرد رسید و ناگهان تپانچه اش را از کیسه برنج بیرون آورد. او خود را با یک تپانچه مسلح کرد و به سمت کارکنان خود نشانه رفت و شروع به تهدید کرد. او برای ترساندن کارکنان چندین گلوله شلیک کرد و همه را مجبور کرد به طبقه دوم ساختمان بروند.جزئیات جدید از گروگانگیری خونین در ایلام

انتقام با نارنجک

همه از آنچه دیدند شوکه شدند. مرد عصبانی در حال فریاد زدن و تهدید همکاران سابق خود بود تا اینکه ناگهان شروع به تیراندازی کرد و سپس یکی از نارنجک های خود را منفجر کرد.

این حادثه در شرایطی رخ داد که ماموران یگان ویژه و نیروهای امداد گروگان پلیس در اسرع وقت در محل حاضر شده و آن را به طور کامل محاصره کردند.

پس از تیراندازی و انفجار نارنجک در ساختمان محل، سکوت عجیبی حکمفرما شد و مشخص نبود دقیقا چه اتفاقی در آنجا افتاده و چه کسانی مجروح شده اند. ماموران ویژه به همراه سردار دلاور القاسیمر فرمانده انتظامی استان ایلام که اسلحه نیز به دست گرفته بود وارد ساختمان شدند.

خنثی سازی نارنجک دوم

مشخص نیست که رباینده پس از انفجار چه نقشه های دیگری در سر داشته است. در حالی که تک تیراندازها ساختمان های مجاور را پشت بام تماشا می کردند، افسران با احتیاط زیادی وارد شدند.

در همین لحظه بود که آدم ربا به طور ناگهانی نارنجکی را به سمت کارکنان پرتاب کرد که خوشبختانه با واکنش سریع یکی از کارمندان آسیبی به آنها وارد نشد.

خودکشی در محاصره پلیس

پرتاب نارنجک دوم از گروگان نشان می دهد که او می تواند هر کاری انجام دهد. به همین دلیل پلیس با احتیاط بیشتری به عملیات ادامه داد اما لحظاتی پس از صدای گلوله دیگر خبری از آدم ربا شنیده نشد و زمانی که ماموران موفق به ورود از پنجره بیرونی ساختمان شدند مشخص شد گروگان اقدام به خودکشی کرده است.

در آنجا بود که مشخص شد سه کارمند که دو نفر از آنها زن و نفر سوم همسر و پسر نماینده سابق سیاسی استان ایلام بودند بر اثر پرتاب نارنجک جان خود را از دست دادند.

افزایش تعداد قربانیان

دقایقی پس از ادامه گروگانگیری خونین با حضور پزشک قانونی و بازپرس در محل، به بیمارستان اطلاع داده شد که یکی از مجروحان که به شدت مجروح شده بود، بر روی تخت بیمارستان فوت کرده است.

بدین ترتیب تعداد قربانیان این حادثه با احتساب گروگان به 5 نفر افزایش یافت.

طرح دعوی حقوقی

پس از این حادثه، رئیس قاضی استان ایلام به بیان جزئیات بیشتر این حادثه پرداخت و از تشکیل پرونده قضایی در این زمینه خبر داد. عمران علیمحمدی گفت: ضارب که کارمند اداره اموال بنیاد مستضعفان بود با انگیزه شخصی و با 2 نارنجک و اسلحه گرم وارد اداره اموال بنیاد مستضعفان شد که آن را در کیفی مخفی کرد. برنج.

علیمحمدی ادامه داد: این مرد با شلیک گلوله به کارمندان طبقه دوم دفتر اقدام به پرتاب نارنجک در منطقه کرد. این بمب در مقابل پاسگاه پلیس منفجر شد و سه نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند. بمب‌گذاری کمی بعد از ظهر منفجر شد.

سردار دلاور القاسیمر، فرمانده انتظامی استان ایلام نیز که از ابتدا در محل حضور داشت، درباره انگیزه این مرد از گروگان گیری گفت: این مرد به دلیل مشکلات شخصی وارد دفتر شد و گروگان را گرفت و در نهایت به سمت وی ​​شلیک کرد. کارکنان.”

دیدگاهتان را بنویسید