آیا افزایش مستمری های تامین اجتماعی به تناسب امسال اعمال می شود؟

آیا افزایش مستمری های تامین اجتماعی به تناسب امسال اعمال می شود؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران کارگری) با اشاره به نامه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اعتبار قانونی ماده 96 قانون تامین اجتماعی به افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1401، گفت: در پی استعلام سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بگیران موضوع ماده 96 بودجه 1401 به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی همچنان می تواند تعداد مستمری ها را افزایش دهد. بازنشستگان آن برای سال جاری شورای عالی کار. درصدی برای مشمولان ماده 96 توجیهی ندارد».

وی افزود: در نامه نایب رئیس مجلس به اصل 96 اشاره شده و به صراحت آمده است که سازمان موظف است به ترتیب حداقل سالی یک بار نسبت به افزایش مستمری، ازکارافتادگی کلی و مستمری کلی بازماندگان اقدام کند. برای افزایش مصوبات هیئت وزیران؛ لذا تشریفات قانونی تعیین مستمری بازنشستگان سازمان در این ماده به صراحت و بدون ابهام ابلاغ شده است. در نتیجه مستمری بگیران تامین اجتماعی مشمول بند 4 بند 2 تبصره 12 قانون بودجه 1401 نمی شوند. به هر حال با پیگیری هایی که انجام داده ایم از افزایش تنها 10 درصدی مستمری ها جلوگیری کرده ایم. در سال جاری حداقل مستمری بگیران 57 درصد و سایر سطوح را 38 درصد به اضافه 515165 تن در ماه افزایش خواهند داد.

صادقی با اشاره به لزوم اعمال 25 درصد باقیمانده تناسب در سال 1400 و اعمال آن در احکام 1401 مستمری بگیران به همراه افزایش سنواتی مستمری ها، گفت: در صورتی که افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه اعمال شود، 25 درصد مابقی نیز اعمال شود. . در هر صورت، 25 درصد باقیمانده تعدیل نباید جدا از افزایش سالانه حقوق بازنشستگی در نظر گرفته شود. زیرا در این صورت اقدامات شاکی ۲۵ درصد به تاخیر می افتد و نمی توانیم این ادعا را که میزان آن به ۶۶۲ هزار تن می رسد، دریافت کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان اتحادیه کارگری گفت: از سوی دیگر در بودجه آمده است که پس از افزایش حقوق در سال 1401 باید نسبت ها تعدیل شود و تصمیمات مستمری بگیران بر اساس تناسب باشد. درخواست دادن. قاطعانه اعلام می کنم بلافاصله پس از افزایش مستمری از سال 1401، موضوع اعمال 25 درصد باقیمانده نسبت 1400 پیگیری خواهد شد. این 25 درصد باید همزمان با صدور احکام افزایش مستمری اعمال شود تا برای هر مستمری بگیر شاهد «یک جمله» باشیم. در عین حال در سطوح دیگر نیز با مقررات ثابتی مواجه هستیم. در هر صورت حداکثر مستمری 1401.7 برابر با حداقل است. «بنابراین حداکثر پرداخت کننده در سال 1401 حدود 29 میلیون تن مستمری دریافت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید