آیا این بار می توانیم به طور جدی به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم؟

آیا این بار می توانیم به طور جدی به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم؟

عصبانیت ناشی از فشار روزهای اخیر بر یاک های ایرانی بالاخره باید جایی فوران کند. چه بهتر از اینکه مقابل ولز تنها 4 روز پس از شکست تلخ مقابل انگلیس، چنین اتفاقی با یک پیروزی شیرین رخ داد. این است؛ همونی که ما میخواستیم، اونی که منتظرش بودیم و خدا به دل ما نگاه کرد و جلوی ما رو نگرفت.

جمعه 4 دسامبر بر خلاف جمعه های قبلی بود، از ناهار استرس و هیجان داشتیم که شاگردان کارلوس کی روش شکست قبلی را جبران کنند و با یک برد قدرتمند ما را از ناامیدی جمعه شب نجات دهند. انگار همه چیز مهیا بود تا شیرهای ایرانی آنچه در ذهن هوادارانشان است را به چمن ببرند و با جادوی رنگارنگ بر پیروزی مهر بزنند. 3 امتیاز شیرین روی حساب ایران است و این یعنی آماده برداشتن گام نهایی و صعود به مرحله حذفی جام جهانی.

سومین پیروزی ایران چگونه به دست آمد؟

تیم ملی ایران در شرایطی به مصاف ولز رفت که کارلوس کی روش 4 تغییر اساسی در ترکیب اصلی ایجاد کرد. تغییراتی که سیستم تیم را تغییر داد و تیمی کاملا تهاجمی ساخت. ایران با این سبک دفاعی مقابل ولز بازی نکرد. سردار آزمون به خط حمله اضافه شد و در کنار مهدی طارمی قرار گرفت. علی کولی زاده برای تحرک بیشتر در خط حمله جایگزین جهانبخش شد، سعید عزت اللهی باتجربه در خط هافبک بازی کرد و رامین رضایان جایگزین صادق محرمی در دفاع راست شد. این تغییرات برای تضمین نمایشی کاملا هجومی کافی بود. ملی پوشان با آرایشی که همیشه از کی روش می شناختیم بازی کردند و 21 بار دروازه حریف را به خطر انداختند. گل آفساید در نیمه اول، 3 شوت از روی تیرک دروازه در نیمه دوم اوج بدشانسی بود، اما این پایان کار نبود. حق ایران بود که با این نمایش فوق العاده ای که سرنوشت در دقایق پایانی برای ما نوشت 3 امتیاز را گرفت. دقایقی پس از اخراج اولین دروازه بان ولز و 10 نفره شدن حریف، شانس برای ایران رقم خورد و یک ضربه دیدنی و تماشایی در نهایت دروازه ولز را به لرزه درآورد. حرکت خوب در ثانیه های پایانی و توپ به دست رامین رضاییان با ضربه چیپ تماشایی او به گل دوم تبدیل شد تا یک برد شیرین و ارزشمند برای ایران رقم بخورد. برد مقابل ولز سومین برد تاریخ ایران در جام جهانی بود. آمریکا و مراکش در مجموع 5 جام قبلی مقابل ایران شکست خورده بودند و حالا ولورین ایران یک بار دیگر قهرمان شده است.

تنها تلخی ایران – ولز

علیرضا جهانبخش هافبک تیم ملی ایران در این دیدار به دلیل خطا در خط میانی توسط داور گواتمالایی با کارت زرد جریمه شد. او که مقابل انگلیس کارت زرد گرفت خطرناک شد و بازی با آمریکا را از دست داد. اخراجی که شاید تلخ ترین اتفاق رویارویی ایران و ولز باشد.

ایران فقط یک قدم با ترقی فاصله دارد

حالا با این پیروزی، ایران به مهم ترین افتخار تاریخ خود نزدیک تر شده است. تیم ملی 3 امتیازی است و مقابل آمریکا می تواند در مرحله حذفی جام جهانی صعود کند. تیم ملی ایران در 5 دوره قبلی جام جهانی هرگز از مرحله گروهی عبور نکرده بود و در آستانه مسابقات 2022 بسیاری به آینده این تیم امیدوار بودند. اگرچه شکست مقابل انگلیس ممکن است کمی ناامید کننده باشد، اما شاگردان کی روش نشان دادند که تسلیم نمی شوند و حالا با این 3 امتیاز بدون شک مقابل آمریکا برای کسب موفقیت های بیشتر به میدان خواهند رفت. موفقیتی که امیدواریم اولین بازی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید