آیا با سفر رئیس جمهور گره کور مشکلات مسکن همدان باز خواهد شد؟!


ساعت: 12:26
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885528

تامین اعتبار پروژه های نیمه تمام همدان تا تصمیم دولت

تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت سیزدهم برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است که بارها از سوی رئیس جمهور تاکید شده است. آیت الله رئیسی در سفرهای استانی خود با موافقت با تخصیص اعتبار و منابع برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اعلام کرد که می خواهد کارهای نیمه تمام را در استان ها تکمیل کند و جز در حوزه مسکن انتخاب نکند. اکنون مشکل مسکن در همدان منتظر برنامه دولت برای سفر به همدان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت سیزدهم برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است که بارها از سوی رئیس جمهور تاکید شده است. آیت الله رئیسی در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبار و منابع برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اعلام کرد: هدف ما این است که کارهای نیمه تمام در استان ها به اتمام برسد و جز در حوزه مسکن انتخاب نکنیم..


استاندار همدان بارها در رسانه ها اعلام کرده است 24 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سفر رئیس جمهور به همدان تدارک دیده شده است.


قاسمی فرزاد بیان کرد: این طرح ها شامل 18 هزار میلیارد تومان در حوزه ساخت و ساز و 6 هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی بر اساس رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم برای ارائه در سفر رئیس جمهور به استان تهیه و آماده شده است..


وی با بیان اینکه انتظار داریم اجرای حداقل نیمی از این طرح های پیشنهادی در سفر دولت به استان به تصویب برسد، افزود: قطعا سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت منشأ خیر و برکات فراوانی خواهد بود. برای استان همدان که زمینه تکمیل بخش قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام و معلق دولت قبل را فراهم می کند..


استاندار همدان رویکرد دولت سیزدهم را تکمیل پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و تصریح کرد: بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان اجرای پروژه های عمرانی منجر به هدر رفتن اعتبارات ملی و ایجاد فضای ناامیدی و ناامیدی می شود در رویکرد محوری دولت سیزدهم، امید آفرینی و تقویت روحیه نشاط و خودباوری در جامعه است..


قاسمی فرزاد تاکید کرد: دولت سیزدهم جز در شرایط اضطراری و نیازهای منطقه حق ندارد طرح جدیدی را آغاز کند و تلاش اصلی دولت تکمیل طرح های نیمه کاره و معلق مانده از دولت های گذشته است..


وی گفت: برنامه یک ساله توسعه استان همدان تهیه و تدوین شده و با اعلام شعار سال تغییراتی بر اساس این رویکرد ایجاد شده تا در سطح استان و شهرستان های تابعه اجرا شود. ، و سند اجرا به زودی به صورت تکلیفی برای روسای دستگاه های اجرایی ارسال می شود.


نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: ایجاد حداقل 23 هزاران و 500 در سال جاری فرصت های شغلی در استان پیش بینی شده است اما علیرغم همه تلاش های مدیران اجرایی استان، اجرای کامل برنامه بیش از مشارکت و تعهد است..


قاسمی فرزاد گفت: با توجه به شعار سال و سیاست های مرتبط، برنامه های اجرایی سال 1401 با همکاری نهادهای علمی و دانشگاهی و در راستای فعالیت های دانش بنیان به ویژه در بخش تولید، تدوین و ابلاغ شد..


استان همدان به یک کارگاه بزرگ ساختمانی تبدیل می شود


استاندار همدان با اشاره به برنامه ها و اهداف پیش بینی شده در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، خدماتی و تولیدی استان، گفت: به طور قطع با اجرای دقیق این طرح ها، استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و عمرانی تبدیل خواهد شد. «نتیجه آن افزایش فرصت های شغلی و توسعه پایدار و همه جانبه استان است.


وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن نمونه ای از طرح های مهم در حال اجرا در استان همدان است که با افزایش ساخت و ساز، بارقه امیدی برای اسکان افراد بی خانمان و ایجاد فرصت های اشتغال مولد در سطح جامعه و بین مردم در حال شکل گیری است..


استاندار همدان گفت: برای ساخت و ساز کار کنید 100 یک هزار واحد مسکونی در استان راه اندازی شده است و در این راستا زمین با هزینه رایگان برای اجرای طرح تحویل به متقاضی پرداخت می شود و هزینه ساخت نیز به صورت تسهیلات از بانک پرداخت می شود..


قاسمی فرزاد با تاکید بر تحقق رشد 7.1 درصد و حمایت از سرمایه گذاری ها به ویژه در حوزه گردشگری گفت: در ماه های اخیر 50 واحد تولیدی راکد و تعطیل شده استان همدان با برنامه ریزی موثر و حمایت کارکنان فعال به چرخه تولید بازگشت..


وی افزود: یکی از معضلات کشور و استان همدان مشکل خشکسالی است که به منظور استفاده بهینه از منابع موجود با اولویت تامین آب شرب ضمن ممنوعیت کشت برخی از محصولات (که نیاز به مقدار زیادی است). آب)) باید به سمت کشاورزی مدرن و استفاده از روش های نوین حرکت کنیم تا در این زمینه فرهنگ سازی کنیم..


استاندار همدان تصریح کرد: برای تکمیل پروژه آبرسانی از سد تلوار به همدان از جمله اقدامات آبرسانی به پیگیری جدی نیاز است. 60 درصدی پیشرفت فیزیکی داشت.


وی ادامه داد: برنامه اقدام ملی مسکن در استان همدان مشابه سایر استان های کشور با شرایط خاص مانند نداشتن زمین مسکونی یا واحد مسکونی متقاضی و افراد تحت تکفل (از 01.01.2014 به بعد) و از تاریخ 22.11.1357 از هیچ گونه تسهیلات موسسات عمومی غیردولتی مرتبط با تامین مسکن اعم از زمین، واحد مسکونی یا وجوه یارانه ای برای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده است. به عبارت دیگر سبز بودن فرم «ج» در درخواست از سامانه مربوطه مربوط به متاهل بودن یا سرپرست خانوار بودن متقاضی و… است..


به گزارش اشرامدان؛ اما اکنون پس از مدت ها، برخی مسئول پیشرفت هستند 30 آنها درصدی از مسکن در همدان را گزارش می دهند و برخی پروژه ها هنوز در انتظار آزمایش خاک هستند. امیدواریم با سفر رئیس جمهور به همدان اعتبار پروژه ها تامین شود و مسئولان توجه بیشتری به مسکن داشته باشند چراکه مشکل مسکن و اجاره بها در همدان یکی از معضلات اجتماعی است..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید