گره کور شرکت های صنعتی آمل باز می شود؟/ شرکت های تولیدی بازوی قوی اقتصاد هستند


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901354

آمل با داشتن سه شهر صنعتی و همچنین نیروی متخصص بومی، حضور سرمایه گذاران صنعتی و صنعتی، این شهر را به قطب صنعتی مازندران تبدیل کرده است که توانسته گام های بلندی در جهت بهبود اقتصاد و صادرات این استان بردارد. و نقش موثری در کیفیت زندگی دارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، صنعتی شدن یکی از مهم ترین گام های توسعه هر کشوری محسوب می شود، به ویژه توان و تولید داخلی که چندین سال از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد، تاکید بر این ماجراست.

از این رو شهرهای صنعتی یکی از مولفه های مهم مسیر توسعه پایدار هستند که جدا از تامین زیرساخت های اکولوژیکی، می توانند فرصت حضور صنایع مرتبط را در کنار یکدیگر در قالبی ساختاریافته با هزینه های عملیاتی حتی کمتر فراهم کنند.

ایجاد واحدهای صنعتی علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها در قالب ساختارمند، می‌تواند نقش واسطه‌ها را ضعیف‌تر و نقش رقابت را قوی‌تر کند.

آمل با داشتن سه شهر صنعتی و همچنین نیروی متخصص بومی، حضور سرمایه گذاران صنعتی و صنعتی، این شهر را به قطب صنعتی مازندران تبدیل کرده است که توانسته گام های بلندی در جهت بهبود اقتصاد و صادرات این استان بردارد. و نقش موثری در کیفیت زندگی دارند

ایجاد شهرهای صنعتی یکی از رویکردهای رایج صنعتی شدن در کشورهاست که به منظور دستیابی به توسعه اقتصادی و تسهیل فرآیند صنعتی شدن با تمرکز فعالیت شرکت ها، انگیزه مناسبی برای افزایش تولید و ارتقای بهره وری صنایع دارند.

آملی یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی مازندران محسوب می شود که نقش مهمی در اقتصاد و صادرات این استان دارد.

صنعت یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورهاست. یکی از جنبه های مهم این توسعه، شهرهای صنعتی است، از بنگاه های کوچک فعال گرفته تا بنگاه های بزرگ و صنایع بزرگ. هر کدام می توانند دست محکمی برای اقتصاد کشور باشند.

البته پیشرفت صنعت و صنعتی شدن می تواند تغییرات زیادی در جهت ارتقای کیفیت زندگی داشته باشد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در حاشیه بازدید از شرکت لبنیات دوشه هراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید به مجموعه صنعتگران مازندران به ویژه در صنایع غذایی افتخار کنیم و کارهای خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمل قطب صنعتی مازندران است، گفت: تلاش های زیادی برای توسعه متناسب با نیاز بازار صنعتی انجام شده است. به عنوان مثال، ما در صنعت بسته بندی ضعیف هستیم و نمی توانیم با آنچه رقبای خود انجام می دهند، پیش برویم.

استاندار مازندران ادامه داد: خوشبختانه با وجود امکانات در این شهرستان ها فعالیت های خوبی انجام شده و با تولید داخلی پیشرفت خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: 150 میلیارد تسهیلات برای این دو واحد در نظر گرفته شده است که به دنبال الحاق این زمین به شهرک صنعتی هستیم.

استاندار مازندران جاده ورودی شهر امامزاده عبدالله را نامناسب خواند و تصریح کرد: در مسیر ورودی شهرک صنعتی امامزاده عبدالله و شهر امامزاده عبدالله که یکی از قطب های گردشگری مذهبی در کشور است وضعیت جاده خوبی نداریم. مازندران و قطعاً در جاده نیاز فوری به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: برای رونق تجارت بحث حمل و نقل ریلی نیز وجود دارد که باید پیگیری شود.

استاندار مازندران همچنین گفت: باید کارگروهی برای حل تامین شیر در استان و نگاه به طرح های دامداری تشکیل شود تا سیاست گذاری در این مجموعه با پیگیری جدی صورت گیرد.

وی با بیان ظرفیت بالای مازندران در حوزه دام، خاطرنشان کرد: حداقل 64 منطقه در استان وجود دارد که به دلایلی هنوز تولید شیر صنعتی در آنها به صورت سنتی انجام می شود و در استان تبدیل به دامداری شده ایم.

حسینی پور با تاکید بر اینکه آمل باید به قطب صنعتی مازندران تبدیل شود، گفت: برای توسعه آن باید برنامه ریزی بلندمدت انجام شود تا از این مرکز صادرات به کشورهای منطقه شمال انجام شود.

وی به سفر ریاست جمهوری به مازندران اشاره کرد و افزود: در سفر ریاست جمهوری برای توسعه اراضی این شهرستان و تعیین تکلیف برخی واحدهای تولیدی و اقدام جدی برای احیای واحدهای تولیدی راکد مصوب و انجام شد.

وی بر ظرفیت سازی برای تولید بیشتر در شهرک صنعتی این شهرستان تاکید کرد و افزود: شهرها باید از نظر زیباسازی زیباسازی شوند تا کشورهای صادرکننده با ورود به این شهر حس خوبی پیدا کنند. ساخته و در مصوبات گنجانده شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: برای دو واحد تولیدی تسهیلات در نظر گرفته شده و نیازمند بازدید از سایر واحدهای تولیدی و تشکیل کمیته تسهیل برای رفع مشکلات هستیم.

وی به توجه بیشتر به دام اشاره کرد و گفت: شهرک های دام در این استان بخشی از مصوبات است و باید برای رفع مشکلات آنها که یکی از نیازهای اصلی مازندران برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، پیگیری شود.

وی به دانش بنیان به عنوان جایگزین برخی از صنایع استان اشاره کرد و ادامه داد: این امر موجب ارتقای کمی و کیفی تولیدات داخلی در بازار صنعتی می شود.

استاندار مازندران بخشی از فروش را ناشی از توسعه صنعت بسته بندی دانست و خاطرنشان کرد: صنعت بسته بندی در کشورهای پیشرفته در حال برگزاری مسابقات است و این صنعت بسته بندی یکی از وظایف این واحدهای تولیدی است و باید این بسته بندی را داشته باشیم. با توجه به نیاز روز بازار

خیریان پور معاون استاندار مازندران در جلسه ستاد امداد که در واحد لبنیات دوشه هراز آمل برگزار شد، گفت: تفاهم نامه ای با شرکت دلوسه که قرار است در قالب تفاهم نامه ای باشد در دستور کار قرار گرفته است. فهم.

وی با بیان اینکه در این شرکت 600 نفر مشغول به کار هستند، گفت: با توجه به افزایش مواد اولیه نیاز به سرمایه در گردش دارد، 25 میلیارد تومان توسط بانک ملت و 5 میلیارد تومان از بانک ملی پرداخت شده است و 20 میلیارد تومان نیز سرمایه در گردش است. همچنین بحث شده است تا تهران مجوز رسمی دریافت کند.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: درخواست ساخت مجتمع باشگاهی این واحد تولیدی مطرح شد و این بخشی از مصوبات این جلسه برای رسیدگی است.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به مازندران 70 میلیارد تومان برای واحد تولیدی دلوز در راستای سرمایه در گردش برای پردازش تصویب شد.

خیریان پور این نهاد ریاست جمهوری را با وعده اشتغال زایی برای ۷۰۰ نفر نام برد و افزود: این مجتمع دارای شش شعبه با سیصد محصول تولیدی است که پنج شعبه آن در مازندران و همچنین در شهر تهران با سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر انجام می شود. تنها مشکل منبع تغذیه است.

آمل با تاکید بر مشکل برق در تاشبندان خاطرنشان کرد: 63 کیلو ولت برای تاشبندان مصوب شده که 28 واحد تولیدی در انتظار برق رسانی به این شهرستان هستند.

خیریان پور به اشتغال 2 هزار و 550 نفر در مجتمع لبنیات خراز اشاره کرد.

یاسر امینی مدیرعامل شهرک های صنعتی مازندران نیز گفت: آمل با داشتن سه شهرک صنعتی با 378 شهرک و بیش از 178 هکتار یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی استان است.

وی با بیان اینکه بیش از 13 هزار و 500 نفر در شهرک های صنعتی آمل مشغول به کار هستند، گفت: مشکلی که در شهرستان آمل داریم، توسعه شهرک های صنعتی است که از نظر ظرفیت تولید و تعهد سرمایه گذاری در وضعیت خوبی قرار دارند و به همین شکل هستند. تقاضا محور تولیدات خوبی در سطح استانی و حتی کشوری در حال انجام است.

امینی ادامه داد: متاسفانه با وجود تقاضای زیاد زمینی برای تسلیم نداریم و با وجود اینکه 378 قرارداد داریم، 256 قرارداد فعال است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی مازندران از اشتغال 10 هزار نفر در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله خبر داد و بیان کرد: با تصویب سفر ریاست جمهوری برای توسعه شهرک های صنعتی امامزاده عبدالله، پیگیری ها با دسا لند انجام شده و در حال حاضر در حال رایزنی هستیم. .

وی با اشاره به تشکیل کارگروه احیا و توان تولیدی گفت: این کارگروه به ریاست استاندار تشکیل شد و واحدهایی که عملیاتی و توسعه محور هستند باید انجام شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی مازندران بیان کرد: در شهرستان تاشبندان برای رفع این مشکل و افزایش تجهیزات شهرستان زمین به برق منطقه واگذار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید