آیا برای سرماخوردگی به آنتی بیوتیک نیاز دارید؟

آیا برای سرماخوردگی به آنتی بیوتیک نیاز دارید؟

روز جدید آنتی بیوتیک ها هیچ تاثیری بر ویروس هایی که باعث سرماخوردگی یا رینیت می شوند ندارند.

آبریزش بینی بخشی طبیعی از سرماخوردگی است. پزشک یا پرستار کودک شما ممکن است داروی دیگری تجویز کند یا در مورد نحوه درمان علائمی مانند تب و سرفه به شما توصیه کند.

علت سرماخوردگی با سرماخوردگی چیست؟

هنگامی که ویروس سرماخوردگی بینی و سینوس ها را آلوده می کند، بینی مخاط شفاف تولید می کند. این کمک می کند تا ویروس از بینی و سینوس ها خارج شود. پس از دو یا سه روز، سیستم ایمنی بدن مبارزه می کند و رنگ موکوس به سفید یا زرد تغییر می کند. در طی بهبودی، باکتری هایی که به طور معمول در بینی زندگی می کنند دوباره رشد می کنند و رنگ پوشش را به سبز تغییر می دهند. این طبیعی است و به این معنا نیست که کودک شما به آنتی بیوتیک نیاز دارد.

چرا از آنتی بیوتیک برای عفونت های ویروسی و سرماخوردگی استفاده نمی کنید؟

زمانی که نیازی به آنتی بیوتیک نیست، استفاده از آنها کمکی نخواهد کرد و حتی ممکن است مضر باشد. مصرف آنتی بیوتیک باعث ایجاد مقاومت می شود. مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می دهد که باکتری ها توانایی تجزیه داروهایی را که برای از بین بردن آنها طراحی شده اند را به دست آورند. هر زمان از آنتی بیوتیک ها استفاده شود، می تواند عوارض جانبی ایجاد کند و منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شود. عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها می تواند شامل بثورات پوستی، سرگیجه، مشکلات گوارشی و عفونت های قارچی باشد.

برای مشاوره در مورد درمان صحیح کودک خود با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید. به طور کلی موارد زیر را در نظر بگیرید:

مطمئن شوید که کودک شما استراحت کرده و مایعات زیادی می‌نوشد.

– از یک مرطوب کننده به عنوان یک بخارپز خنک استفاده کنید.

از اسپری یا قطره های بینی سالین ساده استفاده کنید.

برای کودکان خردسال، از یک پودر نرم برای پاکسازی مخاط بینی استفاده کنید.

کودکان بزرگتر می توانند بخار را از یک کاسه آب گرم تنفس کنند.

برای کودکان بالای یک سال از عسل برای تسکین سرفه استفاده کنید.

از پزشک یا داروساز خود بخواهید داروهای بدون نسخه ای را که می تواند به بهبودی کودک شما کمک کند، تجویز کند.

همیشه طبق دستور از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که داروهای بدون نسخه می توانند به طور موقت علائم را تسکین دهند، اما بیماری فرزند شما را درمان نمی کنند.

به گفته سازمان غذا و دارو، استفاده صحیح از آنتی بیوتیک ها می تواند به مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی کمک کند و اطمینان حاصل کند که آنتی بیوتیک های حیاتی برای نسل های آینده در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید