آیا دولت می تواند با حذف ارز 4200 نوسانات بازار را کنترل کند؟ / شکست های متعدد بودجه 1401; تحقق قیمت ها به قول خودشان است

ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801248

معتبی یوسفی گفت: به نظر من تصمیم دولت تصمیم درستی است زیرا بخش قابل توجهی از ارز 4200 به هدف خود نرسیده است اما دولت می تواند با حذف آن بازار را کنترل کند؟ بیشتر نمایندگان در حال حاضر منتظر برنامه دولت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس در گفت و گو با رهیاب گفت: این غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه مجلس در زمینه توزیع 4200 ارز مشکل داشت، افزود: در سه سال گذشته 65 میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور داده شده تا هزینه پروتئین و غذا و دارو افزایش پیدا نکند. اما متاسفانه این اعتبار به صورت مستقیم در دسترس است.«مردم حاضر نشدند و گروهی از جویندگان طلا با امضای خاص از این ارز استفاده کردند.

یوسفی با تاکید بر اینکه خط قرمز نمایندگان معیشت مردم و کوچک کردن سفره مردم است، گفت: در حال حاضر اکثر نمایندگان این موضوع را به طور کلی مطرح کرده اند که کالاها نباید برای مردم گران شود و باید از سوی دولت به این موضوع رسیدگی شود. .

نماینده مردم اهواز ادامه داد: مجلس با حذف موقت و یک شبه 4200 ارز موافق نیست که باز هم تورم و تکانه های شدید اقتصادی را افزایش می دهد تا اقشار متوسط ​​و پایین جامعه که درآمد ثابتی ندارند. دیگه مشکلی ندارن این در حال حاضر ادبیات کلی اکثر نمایندگان است.

وی گفت: معتقدم تصمیم دولت درست است زیرا بخش قابل توجهی از ارز 4200 به هدف خود نرسیده است اما دولت می تواند با حذف آن بازار را کنترل کند؟ اکثر نمایندگان مجلس در حال حاضر منتظر ارائه برنامه دولت هستند و آنچه برای ما مهم است سازوکار حاکمیتی است؟

یوسفی با رد شایعات درباره واقعی شدن قیمت ها گفت: تاکنون منابع رسمی چیزی درباره واقعی شدن قیمت ها منتشر نکرده اند و همه گمانه زنی ها در حد شایعه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید