سامانه «بازار» وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان نیست/ لزوم حذف ارز 4200 تومانی برای کنترل بازار

ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779743

مجید قدیری گفت: سامانه بازاری وزارت جهاد کشاورزی قادر به پاسخگویی به نیاز تولیدکنندگان نیست، بنابراین نیاز به بازنگری در طراحی این سامانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، مجید گدیری امشب در نشست کمیته کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران گفت: از مجموع 20 میلیون تن تولید دام، آب و طیور در کشور بیش از 8 میلیون و 500 هزار تن تولید می شود. برای مصرف طیور در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن دامپروری، طیور و آبزیان کشور، عدم تامین به موقع ارز برای ترخیص مواد اولیه از گمرک توسط گمرکات کشور را یکی دیگر از مشکلات تامین مواد غذایی تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: اقدام شود.

گدیری حذف 4200 جلد را یکی از راهکارهای موثر بر رفع مشکلات عنوان و خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر حذف ارز یارانه ای باید نظارت مستمری در بخش های مختلف تامین و توزیع مواد اولیه داشته باشد تا مشکلات تولیدکنندگان برای تولید حل شود. .

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، آبزی پروری پرندگان کشور گفت: سامانه «بازار» وزارت جهاد پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان نیست، بنابراین در طراحی این سامانه نیاز به بازنگری است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در سیاست گذاری ورود کند، خواستار توقف خام فروشی دام شد و گفت: سال گذشته اکثر کارخانه ها با ظرفیت کمتر از 40 درصد فعالیت می کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید