لزوم اصلاح ساختارهای اقتصادی/ حذف ارز 4200 تومانی اقدامی عاقلانه است


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837734

گودرزی گفت: در سال های اخیر فشار اقتصادی زیادی به مردم وارد شده اما اصلاح اقتصادی صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: هدف اصلی از ارائه ارز ترجیحی رسیدن به دست مصرف کننده با قیمت مناسب است اما در این بین تخلفاتی از غرض ها صورت گرفت به طوری که از سوی دیگر ارز 4200 تومانی است. کاربر در قیمت تعیین شده! بنابراین، این فرآیند نیاز به اصلاح دارد.

وی افزود: ارز 4200 گوجه ای زمینه فساد، رانت و قاچاق مانند آرد را فراهم کرد که 38 هزار تومان قیمت داشت اما متأسفانه این محصول تا 900 هزار تومان هم در مرز قاچاق شد و این تفاوتی ندارد. در قیمت توجیه قاچاق؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: البته اگر فولاد و بتن بر سر راه این موضوع گذاشته شود، قاچاق دوباره اتفاق می افتد، زیرا اختلاف قیمت بسیار زیاد و جذاب است.

گودرزی گفت: به جای دادن 4200 جلد به واسطه ها باید به صورت یارانه در اختیار مصرف کننده قرار گیرد، بنابراین اصل کارکرد عاقلانه است به شرط رعایت الزامات آن. این الزامات شامل کنترل بازار و نظارت بر قیمت سایر کالاها و همچنین پرداخت یارانه به مردم در قالب کالاهای الکترونیکی است. در ضمن برای چنین پروژه هایی ابتدا باید مبلغی که باید به مردم داده شود پیش پرداخت شود تا مردم با آنها همراهی کنند و بدانند که نتیجه این طرح به نفع آنهاست و البته باید توضیح داد که در واقع اجرای این طرح یک جراحی بزرگ در اقتصاد است و در درازمدت به نفع آنهاست.

وی گفت: اینکه عده ای ارز می گیرند و با انحراف از مسیر به دنبال منافع خود هستند، قطعا ظلم به حقوق بشر به ویژه برای طبقه متوسط ​​رو به پایین است.

گودرزی افزود: در سال های اخیر فشارهای اقتصادی زیادی بر مردم وارد شده است اما متاسفانه هیچ اصلاحی در حوزه اقتصاد صورت نگرفته و فرصت های طلایی این اصلاحات از بین رفته است و امروز دولت مجبور است این اصلاحات را انجام دهد. سخت تر.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید