آیا ساپینتو رفت؟ پیشنهاد خارجی استقلال برای سرمربیگری موافقت شد

آیا ساپینتو رفت؟  پیشنهاد خارجی استقلال برای سرمربیگری موافقت شد

از یک سو زمزمه های جدایی ساپینتو پیچیده شده و از سوی دیگر گزینه های بی اثر و بی معنی به گوش می رسد که خطر بزرگی برای فصل بعد گوش آبی ها را به همراه دارد. البته روز گذشته باشگاه استقلال برای چندمین بار این موضوع را تکذیب کرد و رسما هرگونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با سایر مربیان را تکذیب کرد و مجدداً اعلام کرد همانطور که خجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال قبلاً اعلام کرده بود این باشگاه گزینه ای غیر از ریکاردو دارد. ساپینتو فصل آینده سرمربی این تیم نیست و صحبت های مثبت دو طرف در این زمینه ادامه دارد.

باشگاه چه می گوید؟

اظهارات تکراری از سوی باشگاه استقلال به این معناست که خود ساپینتو باید برای ادامه همکاری با استقلال تصمیم لازم را بگیرد اما به گفته مدیران استقلال مشخص نیست که چرا مدام در این زمینه تعلل می کند. این در حالی است که در سفر کریمی به امارات مذاکرات اولیه و لازم با مدیر برنامه های ایرانی و خارجی سرمربی پرتغالی انجام شد و حتی طرفین به توافق رسیدند.

کریمی پیش از این دیداری با ساپینتو در هتل آزادی برگزار کرده بود که در آن در گزارشی مبسوط در فرهیختگان به جزئیات این دیدار اشاره کرد و اعلام کردیم که به زودی نشست دیگری در خصوص ادامه همکاری بین کشورها برای فصل بعد برگزار خواهد شد. آخرین صحبت خواهد بود

همه اینها در حالی است که از باشگاه استقلال خبر می رسد مدیران این باشگاه هماهنگی های لازم را برای تمدید قرارداد ساپینتو انجام داده و بندهای جدید قرارداد فصل آینده نیز در این قرارداد گنجانده شده است و اکنون منتظر تصمیم و تصمیم گیری هستند. ارتباط با این مربی اصلی برای اعلام نظرشان، بنابراین در صورت چراغ سبز ساپینتو در اسرع وقت قراردادش توسط مدیرعامل فعلی این باشگاه امضا خواهد شد. البته طبق قرارداد اولیه، در صورت قهرمانی استقلال در لیگ، این قرارداد به صورت خودکار تمدید می شود و نیازی به مذاکره مجدد نیست. «فرهی کتگان» می شنود که در صورت تمدید برای فصل آینده، 20 درصد به صورت عددی به قرارداد ساپینتو اضافه می شود.

ساپینتو چه می گوید؟

قبلا نوشته بودیم که ریکاردو ساپینتو اعلام کرده قبل از اعلام تصمیم خود برای ادامه همکاری با استقلال در فصل آینده، باید برخی مسائل حل شود. وی شرایطی مانند پرداخت دستمزد و حق الزحمه بازیکنان، کادرفنی و خود، تامین پایگاه تمرینی غیر از اردوی حجازی و تعهد در خصوص سکونت و اسکان سال آینده خود را دارد تا پس از آن برنامه خود را اعلام کند. برای استقلال آماده شود. از نظر این مربی، اینکه او این مسائل را به گوش باشگاه رسانده به این معناست که مدت ها پیش چراغ سبز لازم برای ماندن به او نشان داده شده و اکنون این مدیران باشگاه هستند که باید با حذف اراده لازم را نشان دهند. موانع موجود

طبق شنیده های “روشنفکران” این سرمربی برنامه های خود و حتی لیست ورود و خروج خود را آماده کرده و فقط منتظر است تا موانعی که از نگاه سرمربی پرتغالی وجود دارد برطرف شود، بنابراین اگر همکاری ادامه دارد و در فصل آینده در جلسات بعدی با مدیران باشگاه؛ تا برنامه ها و لیست خود برای استقلال در فصل جدید را فاش کند.

در هر صورت مهمترین موضوع در حال حاضر مربوط به تامین تمکن مالی برای توافق با این سرمربی پرتغالی است که طبق اطلاعات رسیده به “فهریختگان” این باشگاه قصد همکاری با بانک شهر را دارد. برای گسترش همکاری حذف شد.

چرا طرفین تمدید قرارداد را به تاخیر می اندازند؟

در همین راستا برخی معتقدند تحرکاتی در پشت پرده انجام می شود تا ساپینتو از ادامه همکاری با استقلال منصرف شود. به هر حال منافع عده ای با رفتن این سرمربی محفوظ است و می توانند گزینه های داخلی و حتی خارجی خود را در فضای راحت تری برای فصل آینده به نیمکت استقلال پیوند بزنند. داده شده و همچنان منتظر دیدار باشگاه استقلال در روز بعد از رقابت های جام حذفی و انتخاب مدیران جدید هستیم.

از طرفی اگر تا به امروز این سهل انگاری از سوی مدیران مطرح شده است، شاید آنها هم منتظرند تا سرنوشت استقلال در رقابت های حذفی به خصوص در فینال نهایی مقابل حریف قدیمی رقم بخورد. در هر صورت شکست احتمالی در جام حذفی می تواند دست آنها را بازتر بگذارد تا در فضای نارضایتی به این همکاری پایان دهند.

پیشنهاد خارجی برای ساپینتو تایید شد

در هر صورت به نظر می رسد تیمی که ساپینتو در این فصل به خصوص در نیم فصل دوم رقابت ها ساخته است و البته عملکرد این تیم در آخرین مسابقات قبل از دربی بسیار مورد توجه هواداران قرار گرفته است. و از طرفی در حال حاضر گزینه بومی مناسبی برای هدایت استقلال وجود ندارد و البته شنیدن نام برخی از این افراد در اطراف نیمکت آبی پوشان، ساپینتو را به بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای هدایت آبی ها تبدیل کرده است. فصل بعد

تا این که این سرمربی تیمی را برای فصل جاری تحویل گرفت که تعطیل نشد و فرصتی برای تقویت آن در خارج از فصل پیدا کرد. بنابراین طبق ادعای هواداران، اگر ساپینتو خودش استقلالی ها را ببندد و از طرفی بتواند اعصاب خود را نسبت به رفتارش در مواقع حساس کنترل کند، قطعا در صورت ماندن، می توان انتظار دستاورد بزرگی با استقلال برای فصل آینده داشت. این سرمربی پرتغال البته شنیده ها حاکی از آن است که چند پیشنهاد خارجی برای فصل آینده به این سرمربی رسیده است و همین موضوع می تواند ادامه همکاری با این مربی پرتغالی را برای آبی ها کمی سخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید