پیشنهاد ستاره سابق آبی ها برای سرمربیگری استقلال

پیشنهاد ستاره سابق آبی ها برای سرمربیگری استقلال

مهم ترین سوالاتی که این روزها پیش روی هواداران تیم فوتبال استقلال قرار دارد، مربوط به انتخاب مدیر اجرایی و سرمربی این تیم است. پس از یک فصل کابوس، اکنون منتظر معرفی این دو نفر هستند تا امید خود را برای خروج از برزخ تقویت کنند.

درباره استقلال و اتفاقات پیرامون آن با «پرویز برومند» مدافع اخیر آبی ها گفت و گو کردیم که همیشه صریح صحبت می کند.

او در ابتدا درباره سرمربی ساپینتو و استقلال گفت: من از ابتدا با مربی خارجی مخالف بودم و فکر می کنم باید یک مربی خارجی خیلی خوب را به آکادمی های باشگاه بیاورند. ماندن در این شرایط که ساپینتو ممنوع است، توصیه نمی شود. او 4 ماه محروم است، یعنی نیم فصل. اگر می خواهند او را حفظ کنند باید برای نیم فصل دوم با او معامله کنند!

برومند افزود: من هم معتقدم ساپینتو دو جام از استقلال گرفت. صنعت نفت آبادان و داربی به خاطر عملکرد این مربی شکست خوردند. استقلال همانجا زمین را ترک کرد.

وی درباره اسامی مطرح شده در این روزها برای سرمربی استقلال گفت: شاید الان زمانی است که این افراد نتوانند دردی را التیام بخشند. در این لحظه استقلال به یک سرمربی بزرگ نیاز دارد. مدیری که به سکوی پرتاب خودش فکر نمی کند و می خواهد در قلب هواداران بماند. هر مدیری که اینجا می آید فقط نوک دماغش را می بیند و می گوید معلوم نیست چقدر می شوم پس باید برای خودم چیزی بگیرم. مدیر مهمتر از سرمربی است. امسال اگر استقلال مدیر قوی داشت به راحتی قهرمان می شد چون تعداد بازیکنانش کم نبود و می توانستیم شخصیت یک قهرمان را در او ببینیم. آنها تیم قهرمان بدون شکست سال قبل را شکست دادند. به هر حال زمان رو به اتمام است و نباید معطل کنید. اگر بخواهیم برای استقلال مربی پیدا کنیم، نام هایی داریم که ممکن است در سطح استقلال نباشند، اما چاره ای نداریم چون آنها همان چیزی هستند که ما داریم. به نظر من باید یک مربی ایرانی با کاریزمای بالا و یک مربی خارجی عالی بیاورند. پارسال با فرهاد مجیدی این فرمول اعمال شد و قهرمان شدند.

وی درباره صحبت های جنجالی اخیر خود مبنی بر اینکه گفته استقلالی ها باید بداند و به پرسپولیس تبریک بگوید، گفت: وقتی پرسپولیس قهرمان لیگ شد فکر می کردم قهرمان واقعی در جام حذفی مشخص می شود و وقتی آن بازی را بردند گفتم باید مرد باشیم و به آنها تبریک بگویم. .. یه روز قهرمان میشیم و بهمون تبریک میگن.

برومند گفت: همین الان استقلالی که قهرمان نشد راحت باشد و یک مربی خوب بیاورد و اینها کارشان را دنبال کنند، سال آینده با اختلاف قهرمان می شوند. از روزی که استقلال دربی را باخت، هواداران طوری با من صحبت کردند که جگرم سوخت. این نتایج بر زندگی من و بقیه جانبازان شما تأثیر گذاشته است. اما این باشگاه به پیشکسوت خود احترام نمی گذارد. خداروشکر مردم احترام میزارن

وی درباره عملکرد حسین حسینی و اینکه می گویند بهتر است یک فصل به تیم دیگری برود و دوباره متولد شود، گفت: اشتباهات گذشته تکرار نشود. ما نباید مردم نادان باشیم. این دروازه بان پارسال یکی از ارکان اصلی قهرمانی ما بود. او در این فصل در بازی های اخیر درخشیده است، اما نباید او را بنویسیم. فکر می کنم استقلال دروازه بان جدیدی نمی خواهد. یک مربی یک دروازه بان خوب می خواهد. استقلال سال هاست که از نبود مربی خوب دروازه بان رنج می برد.

برومند اضافه کرد: فکر می کنم 100 درصد جواد نکونام برای سرمربی استقلال بهتر از اسامی دیگری است که مطرح شد.

وی در پایان درباره گزینه های مدیرعاملی استقلال گفت: اکنون سه نفر گزینه مدیرعامل هستند. اگر سه سال به شما فرصت داده شود، مدیریت استقلال کار سختی نیست. همین جا ادعا می کنم که اگر این فرصت به من داده شود می توانم استقلال را قهرمان آسیا کنم.

دیدگاهتان را بنویسید