آیا مستمری بگیران به مناسبت عید سعید فطر حقوق می گیرند؟

آیا مستمری بگیران به مناسبت عید سعید فطر حقوق می گیرند؟

بر اساس بند 6 مصوبه هیأت وزیران، پس از اعمال افزایش بندهای 1 تا 5 همین مصوبه، کل مبلغ تعیین شده در حکم استخدامی برای مقامات، کارکنان پیمانی، مستخدمین مدت معین (ثابت) تعیین شده است. قرارداد استخدامی و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش پزشکی به تناسب سابقه کار، با اعمال امتیازات بند (1) قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 و اعاده حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​(مصوب 08/08/1401) نباید از هفتاد و نه میلیون و دویست و هفتاد هزار و هشتصد (79.270.800) ریال بیشتر باشد و در صورت کل مبلغ مندرج در دستور کار اشخاص مذکور به رقم مذکور نرسند، میزان مابه التفاوت تا مبلغ (79.270.800) ریال تحت عنوان «تفاوت در اجرای موضوع جزء (1)) بند (الف) تبصره (12) خواهد بود. ) قانون بودجه 1402 د.» مشمول تصمیمات می باشد. این مبلغ ثابت نبوده و در صورت تغییر در تصمیم استخدامی مشمولین، مجدداً محاسبه خواهد شد.

نماینده مردم فردوس در مجلس یازدهم در تذکری به دولت گفت: پیش بینی می شود امسال توجه جدی به معیشت کارکنان دولت به ویژه مستمری بگیران شود. بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی دستمزدها هستند.

مجید نصیرایی افزود: پیش بینی می شود امسال توجه جدی به معیشت کارکنان دولت به ویژه مستمری بگیران شود. بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند و با توجه به اینکه رسالت مجلس موضوع معیشت اقشار مختلف جامعه است، دولت می خواهد به این معضل رسیدگی کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کار گفت: آنچه می دانیم و در مذاکرات غیررسمی به آن رسیده ایم این است که 25 درصد هم اعمال می شود و موضوع حقوق خانواده بررسی می شود. من فکر می کنم تصمیمات بازنشستگان در ماه مه نهایی می شود حقوق بازنشستگان چالشی برای همه دولت ها بوده است. میزان حقوق بازنشستگان همیشه باعث نارضایتی گروه بزرگی از مستمری بگیران می شود زیرا آنها احساس می کنند میزان حقوق بسیار ناچیز است. تعیین حقوق بازنشستگان در پایان هر سال با تنش همراه است. به گفته کارشناسان با فرمول جدید حقوق بازنشستگان افزایش می یابد. جزئیات بازنشستگان جدید را بخوانید.

حسن صادقی رئیس اتحادیه ایثارگران کار با انتقاد از افزایش ۲۷ درصدی دستمزد کارگران در نشست ماهانه اعضای اتحادیه ایثارگران گفت: این مصوبه نه به قانون پایبند است و نه حتی اصول انسانی. ; چه اصول انسانی شریف ترین افراد را از داشتن حداقل حقوقی که تضمین کننده زندگی شرافتمندانه است منع می کند؟!و ادامه داد: همانطور که گفتم این تصمیم فاقد وجاهت قانونی است. ماده 41 قانون کار، شورای عالی کار را ملزم به تعیین دستمزد مطابق نرخ تورم رسمی و سبد معیشت کرده است، اما 27 درصد با هیچکدام مطابقت ندارد.

کنترل تورم بعید به نظر می رسد. زیرا دولت برای تامین بودجه خود نیاز به فروش ارز دارد و فروش ارز به معنای خارج کردن مالیات از جیب کارگران و مستمری بگیران است. اگر دولت افزایش 27 درصدی را معکوس کند، در واقع به خودش کمک کرده است. اگر نتواند تورم را کنترل کند و حقوق کارگران را احیا کند شاهد گسترش اعتراضات کارگری و مستمری بگیران در سراسر کشور خواهیم بود. وی افزود: طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، نظر سازمان تامین اجتماعی در مورد پرداخت 25 درصد مثبت است اما از نحوه پرداخت این 25 درصد اطلاعی نداریم. افزایش حقوق و یا قبل از توافق نمایندگان مرکز در این مورد.

دیدگاهتان را بنویسید