آیا معلمان جدید در رتبه بندی معلمان گنجانده شده اند؟

آیا معلمان جدید در رتبه بندی معلمان گنجانده شده اند؟

حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح جلسه فراکسیون آموزش و پرورش مجلس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله رتبه بندی معلمان، صندوق ذخیره کارکنان آموزشی مطرح شد. ، دانشگاه متخصصین پرورشی و ویژه معلمان استثنایی در این جلسه تاکید شد که نظام رتبه بندی به طور کامل اجرا شود.

نماینده مردم همدان و فامینین در مجلس با تاکید بر تسریع در رتبه بندی معلمان، افزود: در این جلسه همچنین تاکید شد که قانون برای دانش آموزان و معلمان جدید که به تازگی وارد عرصه شده اند نیز اعمال شود. از تدریس تأخیر یا عدم انجام آن تخلف از قانون تلقی می شود.

وی افزود: برای کارکنان اداره اداری آموزش و پرورش که حدود 3000 نفر از آنها ارزشیابی نمی شوند به همراه کارکنان مدارس استثنایی کمک هزینه ویژه ای برای افزایش حقوق برخی از موسسات از طریق فوق العاده در نظر گرفته می شود. حداکثر افزایش 50 درصدی برای نیروهای آموزشی.

حاجی بابایی دانشگاه فرهنگیان را قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: این دانشگاه باید به جایگاه اصلی خود برسد و با استخدام معلم و دانشجو و حفظ اعتبارات این دانشگاه، این دانشگاه در سطح سند باشد. تحول اساسی

رئیس فراکسیون آموزش و پرورش مجلس از کمبود 300 هزار معلم در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این کمبودها از معلم پرورشی تا معلم ورزش و معاونت آزمایشگاهی را شامل می شود. اگر بخواهیم آموزش زنده داشته باشیم باید 300 هزار معلم را از طریق دانشگاه فرهنگیان تربیت کنیم و به کلاس های درس بفرستیم. حتما دانشجویی که در دانشگاه تربیت معلم درس خوانده بهتر می تواند تدریس کند.

وی همچنین دستور جلسه فراکسیون فرهنگیان را موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان دانست که سود آن کاهش یافت و در این خصوص گفت: آموزش و پرورش از نگهداری صندوق ذخیره فرهنگیان جلوگیری کند و این صندوق در بورس حضور پیدا کند. و سود آن به دست این معلمان و سهامداران بازنشسته می رسد. این حجم بروکراسی اداری در صندوق به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حاجی بابایی دانش آموزان را سرمایه اصلی کشور دانست و افزود: آموزش و پرورش باید هزینه شود و این نهاد تحت حمایت دولت باشد متاسفانه در کشور ما مسکنی که باید خصوصی باشد دولتی شده است اما آموزش و پرورش که دولتی ترین نهادی که باید باشد خصوصی می شود و این بزرگترین ضربه به آموزش و پرورش است که سال ها قابل جبران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید